"Komiken" av att vara gravid.

Ibland undrar jag hur arbetsgivare tänker , gör inte ni det?

Hittade en artikel på aftonbladet om en som fick sparken för hon var gravid;
http://www.aftonbladet.se/kvinna/article2350555.ab
Okej , jag blir lite nyfiken hur olika arbetsgivare kan tänka.
Jag fick trots allt ett jobb trots att jag från interjuvn berättade om min graviditet,
trots många sökande fick ändå jag en timanställning som stäcker sig så länge som JAG klarar av
att jobba hos dom?!
Sen läser man om de som olyckligtvis blir avskedade eller nekade jobb för graviditet.
Men även många som faktiskt får jobba kvar eller får nya jobb .
Att vara gravid är ju knappast något hinder så länge man kan utföra jobbet i fråga,
då borde ju de med utploppade barn vara större problem ?
De kan exempelvist vara hemma för vård av barn mm.
Nej man upphör aldrig förvånas över hur saker & ting sker runt om.
But hey , jag hade inte tackat nej till 271?000 kronor för att jag blev av med ett jobb?
Kanske inte så kul att vara med om situationen men goa pengar att få .

Alla dessa förbannade tipsen överallt ?
Okej , jag har tagit igenom en djugel av tips mot illamående ,
hur många har hjälpt ? INGA.
Så var det med det , jag har fått luska fram att glass var till en stor nytta,
att ligga stilla dagarna i ända gick också .
Jag avskyr att kräkas , det är bland det värsta jag vet,
men tillslut gav jag upp & gav mig fan på allt ,
hur gick det då?
Hm , jodå , toaletten & jag blev väldigt bra vänner.
Men sen vill jag inte behöva gå så långt att jag skriker efter att få
receptbelagt mot skiten , zombieAleex efter ett sånt piller, nej tack !
Men fyfan vad jag avundas dom som har en bra graviditet,
hoppar & studsar som om ingenting, slipper allt som graviditet visar sig på .
GE MIG EN SÅDAN !
Men jag beundrar dom som ligger på toa från dag 1 ut i det sista ,
att man orkar , jag är trött som det är nu men försöker leka positiv , men det är svårt.
Sen denna omställningen för min kropp , uscha.
Att över en natt ( känns faktiskt så ) få en mage när man aldrig haft något sådant,
öka i vikt & få dubbelt så stora bröst på ett par dagar,
att inte komma i sina kläder & ja , listan kan bli lång.
Sen känslostormarna som drar över en är också jäätteroliga!
Vakna 10 gånger om natten för att behöva kissa ett par droppar ,
jag är bara jävligt nyfiken på hur det blir när jag är senare


Hade skrivit en massa mer men som vanligt sviker blogg.se & allt går förlorat.
Så detta får räcka för nu, hoppas ni har det bra resten av kvällen ,
för nu ska jag äta glass med maränger & chokladsås med min bästaste sambo<3








Postat av: egoina

tack! :D

2008-04-27 @ 21:35:30
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Lisa

Sjukt.. Du loggade aldrig in på MSN =/ Men du kanske kan lägga åt mig och skriva ned det? :)

2008-04-27 @ 23:14:41
URL: http://lising.blogg.se
Postat av: w w w . l a d y s o u l . s e

Ja eller hur! Jag läste ju omvårdnad på komvux och skulle göra min praktik på ST lars. Fick inte för att jag var gravid. Sen sa skolan att jag bara kan göra om den på sommaren.. jaha ? Men då är jag ju höggravid liksom? Fick inte göra den i höstas.. har läst till undersköterska i 3 terminer alltså.. i onödan! *morr*

2008-04-28 @ 13:42:02
URL: http://ladysoul.se
Postat av: Rebecca

Fick sparken?
Det där var inte klokt

2008-04-28 @ 19:38:56

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?