Gokväll !

Ängla har haft rejält ont i magen , gör så ont i hjärtat på mig .
Bla så ville hon ju bara ha bröstet , som tröst troligen & tillslut gav jag mig
& gav henne det för hon inte skulle fortsätta gråta hysteriskt.
Gissa vem som lugnade sig snabbt?
Kändes lite men inte ens i närheten av igår , kollade såren & ja dom ser man knappt,
så en dag utan amning gjorde susen , ska fortsätta kleta på salva så går det nog imorgon.
Nu har jag iallfall lyckats få ut så mycket mjölk som behövs till henne så vi kan försöka
slippa ersättningen , men som tidigare nämn , så länge vår dotter blir mätt !
Hon har ju iallfall inte dissat boobs än vilket är en lättnad :)

Nu ska jag fortsätta dricka kaffe & käka lite lussebullar & främst av allt mysa med
världens bästa sambo <3
Utan honom vet jag inte vad jag hade gjort !
Får se om vår lilla tös sover gott ett par timmar iallfall , hon har varit vaken i stort sett hela dagen
förutom någon liten tupplur.

Hörs sen !








Postat av: carro

Vad skönt att du läkt lite =) Hoppas du kan börja amma som normalt nu då..



Jo, så här är det.. Vill inte skriva det direkt i bloggen eftersom det finns mkt fördommar mot att inte amma och folk har så mkt åsikter :P

Andra natten på BB var Tilde tvungen att suga på mitt lillfinger hela natten förutom när hon åt för att kunna sova, annars låg hon onöjd och mådde inte alls bra. Så en barnmorska sa till oss att gå på apoteket och köpa en napp, så vi gjorde det.

Nästa barnmorska som kom ville testa ge henne tillägg och DÅ blev hon nöjd. Hon fick alltså inte i sig det hon skulle... Det kändes jättejobbigt för mig att jag inte kunde ge henne den mat hon behövde men jag vande mig.

När vi kom hem började ångesten komma, hela amningsprylen blev ett orosmoment och jag grät hela tiden. Varje gång jag ammat klart grät jag inför nästa gång hon skulle vakna och vilja äta... Någon slags mental spärr gjorde att jag inte kunde fortsätta. Jag vände mig till amninsmottagningen och dom var verkligen underbara, vi fick träffa en supertrevlig tjej som hjälpte oss först att försöka få amningen att funka, sedan att börja pumpa istället.

Hon konstaterade också att Tilde inte kunde suga som hon skulle, hon kunde inte gapa så stort som behövdes för att det skulle kännas bra.

Jag hade ont såklart, men sånt vet jag ju att det går över. Såren läkte förresten efter en vecka, efter allt blödande usch =P

Det satt i huvudet, jag kunde inte fortsätta..



Haha blev en lång historia, iallafall, till frågan.

Nej jag ammar inte, men jag pumpar och ger ersättning.

ÄN så länge, nu börjar mjölken ta slut. Första veckorna fick jag ut ca 100 ml åt gången var tredje timma men nu får jag bara ut 10 max 20 ml :( Skittråkigt, så jag har nog ingen mer mjölk.

2008-12-01 @ 22:34:32
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: carro

Jo jag har också hört att dom har skriktimmar på kvällen. Man blir ju tokig!!! Oftast är hon lättsam men när hon skriker sådär tror jag att jag ska gå sönder... Både för att man blir frustrerad och för att man ivll ju att de ska må bra!

2008-12-02 @ 20:27:18
URL: http://nindo.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?