Ibland är man som en komedi ...

Jag har kommit underfunn med hur jävla roligt det måste se ut när jag
är ute med hund & barnvagn.
Sina drar åt ett håll & vagnen går framåt vissa gånger ,
men just när jag ska in i porten måste se väldigt kul ut.

Ibland borde man nog vara bläckfisk , som i detta fallet.
Man ska lyckats hålla upp dörren , hindra hunden från att springa in , få upp barnvagnen för kanten,
sen få in allt.
Låter som det kan gå rätt lätt va? Det trodde jag först.
Men jag fick mig en knäpp på näsan .
Jag öppnar porten , Sina springer in , man ska försöka hålla tillbaka henne & hålla dörren
med samma hand , vilket resulterar till att hon yrar runt & lyckats få kopplet RUNT benen på mig,
andra handen håller jag barnvagnen med som ska upp för kanten , lirka in & försöka UNDVIKA
att slå mig halvt ihjäl pga kopplet som har mig fast.
Knepig beskrivning men ibland skrattar jag åt hela grejen.
Sen är det ju bara att springa upp med Sina & sen ta vagnen ,
en gång har jag lyckats få upp allt samtidigt utan att det skedde några olyckor.

Att ha hund & bebis är ingenting , men att bo i lägenhet & ha detta kan komplicera en del ,
sen att det är en trappa bara spelar ingen större roll , är en hel cirkus när vi ska gå på promenader.
Men man vet ju att man lever iallfall ;)









BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?