Gårdagen.

Igår träffade vi ju som sagt Zebra igen , ( Maggi förlåt , glömde fota, min hjärna är på semester )
Gick bättre, var en gång det såg värre ut än det var , jag var dock lika lugn,
för det handlar om att en av dom ska vara den dominata  , men efter en stund
så sket Sina i vilket .
MEN så upptäckte vi hur Z skällde & skällde trots Sina låg ner & vi sa till henne sluta,
vilket hon inte gjorde , när älsk senare pratade med sin bror kom det fram att Zebra
har antiskall halsband hemma .
Hunden är supergo , men vi kände oss inte hundra efter igår,
hon ska inte heller behöva byta hem fler gånger då hon inte är uppvuxen hos den nuvarande ägaren.
Vi tog oss an Sina som var "problemhund" , vi har fått bort mycket av hennes udda sidor,
men lite är ju kvar.
Hon var ju skygg & livrädd för andra människor innan , idag är hon tvärtom, ska fram till alla !
Hon skällde så fort hon såg en hund, idag viftar hon glatt på svansen .
Främsta problemet vi haft med henne är att hon kissade inne då vi inte var hemma,
vi kunde gå iväg 5 min så hade hon kissat ner golvet .
Vi kom underfunn med att hon hade seperationsångest av något slag,
men idag kan hon vara hemma själv under dom timmarna vi exempelvis jobbar utan att
göra det minsta kisspöl .
Sina köpte vi för hon kändes perfekt , men förre ägaren utelämnade väldigt mycket om henne.
Hon har ju utan tvekan blivit misshandlad, ioförsig stod idiotkärringen & drämde en stor pinne i skallen på Sina
när vi hämtade henne.
Men nu är vi inte riktigt villiga att skaffa oss en hund som man behöver träna bort beteende hos.
Att uppfostra en valp är en helt annan sak , de lär sig ganska snabbt ,
men en hund på 3 år ?
Jag & älsk har alltså bestämt oss i stort sett för att hoppa Zebra,
just för det inte känns rätt till 110% , då är det inte rätt mot henne eller oss.
Så vi väntar tills den perfekta vovven dyker upp ,
denna gången fick jag bärga mig lite , tänka på vilket jobb haft med Sina att träna bort
konstigheter , att göra samma sak en gång till med en vuxen hund känns inte lägligt
med tanke på att om 4 månader anländer en bebis.
Känns lite sisådär eftersom hon var en superfin hund annars,
men det ska ju kännas rätt till hundra procent !








Postat av: LAJSA.NET

Jag förstår dig till 100 %.. Tycker ni gör alldeles rätt.. Det kan bli jobbigt.. Det kan ta lång tid att få rätt på en hund och bebben är här om 4 månader.. Det finns fler chanser!

2008-07-09 @ 16:58:20
URL: http://lajsa.net

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?