Andledning till att vi ev flyttar till Landskrona..

Kan ju berätta varför vi överväger att flytta till Landskrona.
Man kan ju höja på ögonbrynen rätt rejält för detta, hade ni frågat mig för några månader
sedan hade jag ALDRIG ens tänkt tanken på Landskrona.
MEN nu så känner vi båda att Åstorp är inget ställe vi vill bo på , inte velat på länge & har
letat efter annat boende i evigheter .
Saken är den att mina föräldrar bor i Glumslöv vilket gör det lättare att ta sig till dom,
närmare mm .
Lägenheten vi har idag är så förbannat dålig i skick & hyresvärden gör ingenting åt det heller.
Vi har även en hög hyra för en lägenhet som inte uppfyller en normal standard & detta känns inte speciellt kul.
Landskrona är en stad med många lägenheter & faktiskt i väldigt bra skick om man ser på annonserna + bilderna.
De har lägre hyror för större lägenhet än vi har idag , sen att staden inte är det roligaste får man bortse från.
Likaväl som vi bor i Åstorp kan vi bo i Landskrona,
fördelarna med att bo i sistnämnda stad är fler .
Bussar/tåg går oftare , man har mer möjligheter för jobb & ta sig överallt .
Är man utan körkort som jag känner man sig lätt instängd i denna håla för man måste verkligen
planera allt i detalj om man ska åka iväg med buss o tåg.

Sen om vi inte skulle trivas får man ju söka sig på annat håll .
Hoppas lite av frågeteckena reddes ut !








Postat av: M

Vilken hyresvärd bor ni hos nu? Jag är nyinflyttad i Åstorp och är chockad över vilken kass standard lägenheterna har här.. Men det är kanske olika beroende på vilket hyresbolag det är. Lycka till med bebisen.. :D

2008-06-22 @ 11:44:03

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?