BVC & mamma.

Hallå !
Idag har vi varit på BVC , denna veckan hade "bara" ökat 150 gr i vikt,
så nu väger hon 3920 gr .
Trodde ju hon skulle passerat 4 kg men icke , så där fick älsk rätt .
Sen var det inte så illa som jag trodde med torsken , inget som behövdes göra något åt
nu mer än ge henne lite vischyvatten .
Plitorna var bara hormonplitor skönt nog .
Sen fick hon AD-droppar också , var ju sagt att hon skulle mätas men det gör hon inte
försen Ängla är 1 månad vilket hon blir på fredag så måndag mäts hon istället.
Återigen fick vi höra hur tidig hon var med att fixera & följa med blicken ,
sånt kollar man vid 1 månadskontrollen men det behövdes ju knappt eftersom hon vet
att Ängla kan det , har hon ju gjort sedan hon var 2 veckor ungefär.
Ja & så kom ju frågan ännu en gång om hon bara fick min bröstmjölk & ja , inget annat ges här inte ;)
Vi ska börja med semperdroppar också , för inatt var hon likadan fast inatt
tog Danne henne för han vaknade ta mig fan helt själv , förvånad ;)
Men bvc sköterskan sa att dom små har 2 timmar oftast mellan 6-10 på kvällen då dom skriker
för ingenting , vår tjej har det någon timma om kvällen sammanlagt sen har det börjat komma om natten,
hungrig är hon inte , torr blöja men otröstlig.
Antar att det är magen eftersom hon sväljer massor med luft för hon är så glupsk när hon äter.

Efter BVC gick vi hem , gick en runda med Sina , en sväng förbi banken
sen åkte vi ut till min mamma & fika.
Smed lite planer & jag är lyckligare än någonsin .
Hemligt än så länge , men sen får ni också veta  ;)
Älsk åkte till jobbet lite innan 4 , eftersom han jobbar kvällen idag så han slutar först vid 1 i natt .
Känns skönt att ha han hemma hela dagen nästan men tråkigt att han inte är hemma på kvällen.
Men ja  , sånt man får stå ut med.

Nu ska jag gosa lite med lilltjejen , som börjar bli måttligt uttråkad i sin vagn ..








Postat av: pia

Meja har också en skrikperiod på kvällen, verkar vara vanligt!

2008-11-24 @ 20:08:39
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Pia

Säg gärna om semperdropparna fungerade!:)

2008-11-24 @ 20:09:36
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Pia

Säg gärna om semperdropparna fungerade!:)

2008-11-24 @ 20:09:37

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?