Frågor om på smällen resan.

Namn: Alexandra Onttonen      
Ålder: 19
Graviditetssymtom: Svullen & ont i magen, illamående , brösten ömmade , humörssvägningar mfl.

Positivtgravtest i vecka: v.4

Då berättade jag för:
Mamma och pappa:
Direkt efter nästan ringde jag mamma.
Mina bästa kompisar: Några dagar efter.
The girls:  Efter hand.

Min barnmorska hette: Lena .
Vikt vid inskrivningen: 62 kg ,redan gått upp 2 kg då .
Vikt vid förlossningen:  95 kg , alltså en viktuppgång på hela 35 kg :P

Mat jag var torsk på: Görna äpplen , nektariner , mc donalds .
Mat som fick mig att vilja kräkas: Det mesta ?

Illamåendet började: Innan jag ens plussade.
Och slutade: Efter förlossingen.

Mina första mammakläder: Två par byxor .
Min största modetabbe: Fick gå med sandaler fram till förlossningen för jag hade så mycket vätska.
Första bebisprylen: Oj , beställde lite på nätet rätt tidigt.
Då kände jag första sparken: 5/6 - 08
Jag trodde att bebisen i magen var: Flicka.
Namn jag funderade på:  Ängla var bestämt sedan innan jag blev gravid, har alltid gillat namnet & älsk med.
Diesel om det blev en pojke .
Grejer som hände med min kropp: Vad hände inte? 
Så motionerade jag: Inget speciellt , mot slutet kunde jag knappt röra mig för foglossningen.

Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: Avskydde när min sambo skakade med benet som jag älskade innan, vilket jag gör nu ingen . Annars var det väl att jag började våga prova mat mm som jag aldrig gjort innan. 
Konstiga kommentarer jag fick höra: Inga jag vet .
Konstigaste bebisrådet: Inga faktiskt.
Värsta gravidminne: Hela graviditeten var hemsk , mest kräkandet & foglossningen.
Bästa gravidminne: Sparkarna & förlossningen , sen ultraljuden.










BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?