Fredag !

God middag .
Idag blev jag väckt femhundra gånger av telefoner , djur & annat.
Så när telefonen ringde igen lite efter 10 fick jag helt enkelt svara,
men det var mormor så det var bra det ju , känns som evigheter sedan vi pratade !
När vi lagt på ringde syster med goda nyheter, håller tummarna för att det går vägen .
Jahapp , igår blev det inte riktigt som planerat , jag skulle baka bröd , nja blev inget sådant.
Gjorde dock gott käk , kotletter,ris,champinjonsås, kokt broccoli,blomkål & morötter.
Det sistnämna käka jag istället för köttet , hade inget direkt sug efter kotlett .
Kan ju även upplysa om att jag ALDRIG i mitt snart 20 åriga liv ätit blomkål eller broccoli
kokta bara , har sträckt mig så långt att jag ätit soppa på det med massa potatis.
Så det var kors i taket med andra ord.
Sen blev det kladdkaka & vaniljglass efter det.
 
När vi väl skulle lägga oss fick jag fnatt , jag började diska & städa i köket,
som älsk gång på gång sagt att han skulle ta idag efter jobbet.
Mini-hitler i mig växte & jag kunde inte ge fan i att börja med det sisådär halv 12 på kvällen.
Tog det mesta iallfall , sen fick jag ge mig .
Men älsk undrade vad det hade flugit i mig , det undrar jag också .
Idag är det tvätta som gäller från kl.16 , har dock fått order om att inte röra
tvätten för allt här i världen utan det ska min kära sambo sköta när han kommer hem vid 5 tiden.
Det kan jag väl köpa , är nog ingen vidare bra ide om jag ska släpa tvätt ner i källaren,
lär väl bli stående/sittande/liggade kvar i tvättstugan då.
 
Annars blir det en lugn helg för vår del , vi ska bara mysa & njuta av denna helgen.
Troligen blir det ju sista barnlediga helgen på ett bra tag framöver , för vi ska ha Linn
3 helger i rad & sen är det ju lillan som kommer på det ;)
Enda vettiga jag ska göra idag är egna potatisbullar , tjohej , det innebär
att jag ska göra eget potatismos , annars är det ju smidigt med pulvermos ;)
Här hemma är det köpt som gäller , är inte glad för hemmalagad potatismos , lika
lite förtjust i hemmalagade köttbullar.
Kan tänka mig sen när man börjar fira jul hemma själva , då blir det mamma scans på julbordet.










BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?