Jag är övertygad nu .

Har hela tiden sagt att jag absolut inte kommer ta eda under förlossningen,
det är inte mycket som kan skrämma mig på något plan , men epudral = svinrädd.
Jag är inte rädd för att det ska göra ont , utan mer för själva grejen ,
äsch jättesvårt att förklara.
Men det finns så mycket nackdelar med den också som spelar in ...
Min plan är att försöka hålla mig enbart till lustgas ,
skulle det inte gå finns det annat än eda tack & lov.
 
Frågade efter andras erfarenhet att föda utan & kan inte säga att det var negativa upplevelser
vilket är skönt att man KAN klara sig utan massa bedövningar & lita på sig själv .
Så nu är jag ännu mer övertygad , trots att jag var det innan också :P
Jag kommer försöka köra på skrika , gapa & ha mig istället .
Wish me good luck ;)








Postat av: Madelen

Självklart klarar man sig utan massa. Jag födde med endast syrgas, trodde ja fick lustgas, men den hade dom skruvat av så ja fick bara syre eftersom ja somnade mellan värkarna:-)

2008-10-06 @ 17:36:40
Postat av: Lisa

Och jag ska förska att skrika i kudden ;P Haha!

2008-10-06 @ 19:36:01
URL: http://lising.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?