Piss väder & värkar?

Ja , idag är jag inte på topp .
Sedan i fredags har jag haft rätt mycket förvärkar , som bara blir fler & ondare.
Inget jag dör av men det är irriterande.
Knappt fått sova inatt för jag har vaknat av att det gör ont .
I morse efter frukost la vi oss i ett varmt bad i hopp om att det skulle avta
om det bara nu är förvärkar , men det hjälpte inte ett skit .
Så jag vet inte , kan ju vara på gång eller inte .
Fick ringa förlossningen igår & höra , bland annat för jag svällt upp ÄNNU mer hur nu det är möjligt.
Hade ju varit "kul" att få en kontroll ifall man ens är på g , öppnat sig lite mm .
Men icke , det var ju onödigt att flänga så på kvällen , sen ska man tydligen ringa
när man har så ont att man inte kan prata , fine jag ska flåsa i luren & hoppas
dom förstår vad man vill ha sagt?
Jaja , Helsingborgs förlossning är inget jag vill veta av mer längre , jävla otur
att man ska dit och föda sen  , för varje gång man ringt efter påtryckningar från alla håll & kanter,
då jag har gått emot mig själv & svalt det där men att jag inte vill ringa så blir jag bara irriterad,
för dom är så roliga. i förrgår när min svärmor ringde för hon oroade sig iomed havandeskapsförgiftningen,
då var man hjärtligt välkommen på en kontroll , men när man själv ringer icke .
Dom tar förgivet att bara för man är förstfödeska ska det ta flera dygn &
man bara är nojjig .
Alla har vi olika gränser för hur smärta kan tas & likaväl som det kan ta 20 timmar så kan det ta 5
timmar för första barnet , min mamma ploppa ut första barnet på 5 timmar från värkarna började.
Usch , ringer fan inte dom försen det är ett huvud ner för låren ;)
Nu har jag iallfall gjort klart för mina nära & kära att jag inte ringer fl igen försen det är
riktigt igång , för nu har jag bevis på hur lite hjälp man får .
 
Igår var vi hos David hela dagen, syster var också med .
Var & kolla på en bil , handla & laga tacos.
Gött som tusan var det & så blev det lite film glottande.
När vi kom hem fick jag order om att packa väskan ,
snällt fick man göra det & jag kände mig rent av töntig :P
Ringde & prata med någon tant på förlossningen & blev irriterad,
sen fick min kära sambo vara så söt att massera mig .
Somnade & har vaknat femhundratusen gånger i natt .
Men ja , sånt man får stå ut med , men det känns som någon släppt ett
kassaskåp i huvudet på mig !
Fick precis sms av min kära moder , hon undra om vi ville komma & käka där,
inget man tackar nej till ju .
Skönt att slippa fixa sånt själv ;)
Sen får vi se vad som annars händer idag , kanske bada Sina ?
Kan ju även hoppas på att det kommer igång mer regelbundet med värkar så
man kan få ut snorisen .
Imorgon är det iallfall barnmorskan igen , får se vad hon säger.









Postat av: LAJSA.NET

Fy, lider verkligen med dig! Igår bada Helena Viris.. Kan inte låta bli att sniffa på vår bajshund :P

2008-10-26 @ 13:01:02
URL: http://lajsa.net
Postat av: Lisa

Jag lider med dig - jävla BB! ^^



Jag kan bli din barnmorska ;D

2008-10-26 @ 13:03:44
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: sarah

usch! fy fan vad irriterande. klart man blir mer orolig också med tanke på havandeskapsförgiftningen.. vet hur orolig man är då. en jävla enkel kontroll för att kolla hur pass stora sammandragningarna är kan man ju för fan få åka upp på :O

nu blir jag förbannad :P haha. hoppas att allt blir bra iaf. kram

2008-10-26 @ 14:16:00
URL: http://sarahsamuelsson.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?