Fl:are med IQ lika med fryst fiskpinne...

Jag sitter ofta vid familjeliv & forumet  , läser alla möjliga trådar om olika ämnen.
Halkade in på en tråd under styv/bonusförälder.
Jag blev så arg !
Någon skrev att det enda som irriterade henne var "resultatet" från hennes sambos fd förhållande,
det s k resultatet var hans barn .
Hon tyckte gott mamman kunde ha hela vårdnaden samt barnet kunde vara där hela tiden,
för nu hade ju pappan en ny familj med henne & dom barnen behövde hans tid,
Något i den stilen .

HUR I HELVETE TÄNKER MAN?
Ursäkta men jag hade aldrig någonsin kunnat leva med Daniel om han sket i sina tidigare barn,
dom ingår i vår familj lika mycket oavsett om jag inte är deras mamma.
Jag skulle inte heller försöka gå in & ta en mammaroll för andras barn heller , som i mitt fall;
jag vet om att båda har varsin mamma som älskar dom högt & tar väl hand om dom.
Så jag skulle inte ens tänka tanken på att försöka ta över det heller.
Men inte för en sekund önskar jag att dom inte fanns , jag är glad över att dom finns !

Men sådana människor som skyr den andres tidigare barn som elden förstår jag mig inte på .
Varför skapar man en relation till någon med barn om man inte kan med det?
Innan man går in i ett förhållande är man nog medveten om att barnen igår i "paketet"
& kan man inte acceptera eller hantera det är det bara att gå åt ett annat håll .

Men visst är det inte alltid en dans på rosor att vara bonusförälder ,
många gånger får man bara en käftsmäll & ska hålla sig väck ?
Jag förstår att man ber idioter som avskyr barnen att hålla sig borta,
men inte dom som bryr sig om barnen .
Jag vet hur det känns att bli totalt utesluten & allt annat än accepterad ,
det känns ordentligt.
Speciellt när man är en del i ett av barnens liv men får inte träffa det andra som finns .
Jaja , saker & ting blir så ibland men jag personligen hade aldrig gjort så om Daniel hade
träffat en ny & det var seriöst, jag hade varit glad över att hans nya hade tyckt om Ängla & velat vara en del i hennes liv.
Men jag hoppas på ändring nu i frågan , min dotter har rätt tills sin bror precis som hennes storasyster.
Sen råkar jag ju bli inkluderad på köpet , men det verkar gå framåt iallfall så det är skönt.

Men det hela har ju en sak gemensamt , vilka som blir lidande av allt,
barnen.
Om de har en bonusförälder som avskyr dom eller en bonusförälder dom inte fåt träffa.
I slutändan märks ju detta av .
Jag vet själv , eftersom min pappa levde ihop med en kvinna som HATADE mig & min bror,
åkte med vår lillebror om vi skulle komma , dom få gångerna.
Jag träffade min bror när han var 2-3 år sista gången , idag är han kanske 12-13 år
& jag vet inte ens hur han ser ut idag.
Det är alltid barnen som tar skada av vuxnas puckade ideer .
Tyvärr..









BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?