Ängla & tandborsten ...




Hon  älskar sin tandborste & kryper runt med den , borstar gaddarna lite & så vidare.
Hon ser så förbannat söt ut min lilla tjej !

Igår visade hon humör genom att slita tag i kinden/håret på mig , gapa stor med munnen & attackera ansiktet på mig
skulle äta upp mig  & sen pussas hon .
Detta gjorde hon när jag sa nej & lyfte bort henne från ställen hon ska vara på .
Ojoj , kan tänka mig hur hon blir som tonåring. 
Hon har mitt humör , det är tydligt & jag var likadan som liten  .

Jodå satan tar över henne imellanåt , men man kan inte annat än skratta & pussa på henne,
vilket kan göra barnet ännu argare än innan ;)
Igår var hon som en solstråle hela dagen tills det var dags & sova, då protesterade hon hejvilt.

Idag är hon go & glad förutom när det är blöjbyte & när jag säger nej & lyfter bort henne .
Min dator är bästa offret att slå skiten ur & att kasta pappas dator i golvet.
Han glömmer alltid att ställa undan den på kvällen så upptäcker jag det först när hon golvat den ;)

Denna åldern är superrolig men nog mest krävande av en som förälder.
Eller inte krävande men ja,  ni andra päron förstår nog .
Värst är nog när man ska springa in & kissa, om snoris vägrar gåstolen ,
då blir det eld i röven på mig kan jag lova .
Hon är snabb som bara den & inne på toan som är minimal kan man inte ha henne ,
då har hon rivit sophinken , toapappret & allt på 2 sekunder.
Så hon får sitta i hallen & två sekunder efter är hon antingen i köket eller i vardagsrummet igen .
Man kan köpa lite tid genom att ge henne tandborsten iallfall ;)

Alla tror hon kommer bli tidigt med att gå , vi får väl se .
Jag har en känsla av det men man kan aldrig vara säker.
Själv började jag gå vid 9 mån så det var jag tidigt med .
Hon är ju glad för att gå när vi hjälper henne eller snarare då springer hon fram.
Ställer sig upp utan stöd gör hon också men så kommer hon på sig & sätter sig igen .

När man tänker på hur snabbt månaderna har gått & hur hon utvecklats så undrar man
vart tiden tog vägen , var inte så längesedan man kunde lägga henne varsom utan att hon kom någonstans eller
man behövde oroa sig för hon skulle rulla eller krypa ur sängen , första leendet , första gången med ALLT.
Enda vår dotter inte gör är att skratta med ljud så ofta , det ska mycket till oftast,
men även där var jag likadan som bebis .
Men hon ler istället det mesta av hennes vakna tid & ger lite små glädjepip ;)
Att prata & groma är skitkul & slå näven i munnen & låta roligt haha.
Vinka till tomma intet & lampan är också roande.
Vicka rumpan & hoppa till musik , busa med storasyster & oss andra .

Jag är så lycklig över att jag har henne , mitt lilla älskade hjärta !








Postat av: Pia

Låter som att du pratar om Meja!:) Haha.

2009-07-08 @ 12:27:09
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Therése

Jaa, hon är verkligen en riktigt sötnos! Tycker de är så kul att vi träffas ganska mkt nu. Märks att barnen har roligt varje gång oxå=) Se fram emot em idag=) Kram på er

2009-07-08 @ 12:41:07
URL: http://tstruwe.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hon är så go lilla pluttan :D

2009-07-08 @ 12:42:49
URL: http://lising.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?