Uppdatering om Ängla & lite annat tjöt :)




Tänkte ta mig samman  & skriva lite , tiden känns knaper nuförtiden , men
har väl bloggat länge nog för att faktiskt ha en period utan massa uppdateringar.

Igår visade vågen -2,1 kg på 7 dagar , helt underbart !
Älskar detta sättet för att gå ner i vikt , jag fläska till det ordentligt på midsommar faktiskt.
Jag lyckats fortfarande inte äta ordenligt dvs alla mina kcal men det går ändå .
Men kommer på mig själv att jag glömmer att äta , men bättre ska jag bli.

Var även på BVC igår , lilltjejen väger nu 8080 gr & är 70 cm lång.
Skulle göra BOEL test men vi tar det på Torsdag för Ängla var jättetrött
& brydde sig inte det minsta om att kolla på vad sköterskan visade utan glodde på henne utan att blinka haha.
Jag blev lite irriterad när jag var där , Ängla är inte glad för vanlig mat , gröt & ersättning är det bästa.
Men enligt henne ska jag inte erbjuda annat än vanlig mat när det är lunch / middagstid ,
äter hon inte ska jag hungra ut henne tills hon äter det oavsett hur många timmar det går emellan
& hur hungrig hon än är , så ska hon äta puren , men jag kan inte göra så ärligt talat,
det känns som man skulle svälta sitt eget barn på något vis .
Och jag tror inte på att "tvinga" henne äta , det skapar nog mest en negativ upplevelse kring maten .
Men vi får se om hon kan lära sig att äta sig mätt på pure utan "Anna wahlgren metoder".

Ja annars , huggtanden kommer mer ut för varje dag ser det ut som , vilket är påfrestande för Ängla.
Det har varit väldigt mycket gnäll & skrik på sista tiden men det kan man leva men
tycker synd om henne bara .

På fredag ska vi på ultraljudsundersökningen av hennes hjärta , får se hur det går eftersom hon avskyr
att ligga på rygg numera & undersökningen ska ta 1 timma & 45 minuter, good luck !
Men tror inte att det är något fel på henne men vi får se.

När Ängla har vaknat & ätit ska vi ut & gå en sväng , gunga lite ska hon också få göra,
dock har gungningen en sövande effekt på min lilla dotter så hon kör raggar stil i gungan &
somnar rätt snabbt när hon kommer i vagnen haha .








Postat av: Pia

Meja är likadan, hon vill bara ha gröt!

2009-06-23 @ 14:04:35
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Natha

8 kg! Snart ikapp Lillen :D haha, närå barn går upp jätte mycket första året, andra året står de nästan still tycker jag :P gått upp kanske 2 kg på 1 år :O

2009-06-23 @ 15:52:02
URL: http://nathaliedeniz.blogg.se/
Postat av: imberpluvia

Meh! Klart du inte ska "svälta" henne! Endel såna tanter är sjukt dumma i huvudet! Jag ser inte mammabloggarlistan btw! Kramis

2009-06-23 @ 16:04:15
URL: http://imberpluvia.se
Postat av: Anonym

Men inte kan hon ju leva på gröt och ersättning! Håller helt med bvc sköterskan.

Det handlar om att utveckla nyfikenheten, och lättast är att testa flera olika sorters pureér.

Klart att man inte ska tvinga i något som dom inte gillar, men det finns egentligen inget som dom inte tycker om i den åldern, utan det handlar mer om att dom är ovana.

Din tös börjar bli stor nu, så av näringsmässigt skäl så borde hon äta mer än bara gröt och ersättning.

Och en sak till.. ett barn svälter aldrig sig själv. Det äter när det blir hungrigt!

2009-06-23 @ 20:00:05
Postat av: Madelen

Ähh, skit i alla konstiga förslag på hur du ska göra. Gör d som känns bäst. Nova har alltid varit liten i maten, men hon har ju vuxit bra ändå. Bättre att dom får äta d dom vill än inte alls.

2009-06-23 @ 22:03:10
URL: http://vinterbebis.wordpress.com

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?