Gravid tjafs ;)


Gravditeten
Vilka var dina favoritkläder? : mysbyxor & linne 
Vad var din/dina favoriträtter? : nektariner & clementiner & big mac ;)
Vad var dina/din favoritdryck? : vatten  
Vad tyckte du inte om? : Vitlök som alltid
Var det någon favoriträtt som ändrades? :  Massor , var överdrivet kräsen innan & under tiden åt jag allt
Vad var du mest sugen på? : frukt
Hade du halsbränna? : ja , i slutet
Hade du foglossning? : Ja, sedan v 8 ungefär. 
Hade du sammandragningar? : Ja från v 21 eller något sådant kom dom. 
Mådde du illa? : JA KONSTAT & kräktes som ett svin hela tiden  .
Vilken sovställning var bäst? :
 Fanns ingen sådan . 
När var din BF dag? : 7 novemer 2008.
Gick du över tiden? : Nej , tack & lov. 
Hur mycket gick du upp i vikt? :  35 jättehärliga kg.
Hade du mycket vätska i kroppen? : Ja extremt mycket .
Hur var ditt psyke? : Väldigt dåligt med tanke på att jag hela tiden mådde skit & knappt kunde röra mig. 
Gnällde/klagade du? : Ja massor , hade konstant ont . 
Vad trodde du det var för kön? : En flicka hela tiden..
Visste du vad det var för kön? : Ja , på runtin UL visade sig vara en flicka.
Hur låg ditt SF mått? : Minns faktiskt inte. 
Var du rädd för något? : Att gå över tiden.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? : Att ingen nämnde epudral i rummet ;)
Hur ser du på graviditeten idag? : Hemsk , men värt varenda sekund ! 

Förlossningen
När började din förlossning? : 27 Oktober, räknar från att slemmisen kom.
Hur började den? : Slemproppen gick på morgonen , sen lite senare på dagen kom lite värkar.
När åkte du/ni in till förlossningen? : ca 20.30 har jag för mig vi var på fl . 
Varför? : Danne tvingade mig att åka in .
Vem/vilka åkte du in med? :  Danne.
Fick du/ni åka hem igen? : Nej.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? : Helsingborgslassaret
Hur mycket var du öppen när ni kom in? : 5 cm 
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? : Jag badade , "vagga" på en medicinboll & tyckte det var jättetråkigt för jag ville hellre sova  . Tog lite lustgas & skratta, hade Danne som drog skämt hela tiden & tyckte jag skulle vinka till kameran när jag hade värkar.
Vilka/vilken var med under förlossningen? : Daniel , en bm student , en bm & en undersköterska.
Tog du nått smärtstillande? : Lustgas
Grät du? : Japp , när jag fick min underbara dotter på bröstet. 
Vad tyckte du var jobbigast? : Väntat på att hon skulle komma & när dom sydde för bedövningen släppte. 
Var du rädd för något? : Nej inte direkt , blev lite småskraj när jag trodde jag sprack helt & hållet.
Hur lång tid tog det? : ca 4 ½ -5 timmar. om man räknar från de jobbiga värkarna tog det 1 timma. 
Hur ser du på förlossningen idag? : Jag hade kunnat göra om det direkt efter ! En helt otrolig upplevelse ! 

Barnet
Vad blev det för kön?: En flicka.
Hur mycket vägde barnet? : 3020 gram.
Hur lång var barnet? : 50 cm.
Vad var huvudomfången? : 33 cm.
Hur mådde barnet? : Hon mådde prima :D








Postat av: Lisa

Hahaha, jag håller med, vill verkligen inte att dom ska nämna epidural när jag är på FL :P

2009-09-07 @ 00:35:40
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det låter sannerligen som en fin och snabb förlossning :)

2010-02-04 @ 13:21:44
URL: http://lissing.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?