Kvällen på BAM & en ny dag.

Tog bara 2 timmar på akuten igår , skönt !
Hon blev vägd, tempen , syresättning mm .
Det såg bra ut .
När doktorn kom var Ängla pratsugen & börja snacka på med honom,
han sa att hon hade sådana fantastiska ögon & han hade sett många barn ju.
Men ioförsig berätta han även detta för en sköterska som senare kom in till oss.

Men iallfall , han sa att dom skulle inhalera henne & ge kortison.
Eftersom vi inte ha vana med sånt så väntade vi med att ev. få inhalera henne hemma dagligen,
hon har ju varit där tidigare men andningsvårigheter & virusinfektion & 
försvinner det inte eller bättrar sig  tills imorgon/måndag ska vi åka upp igen.
Då får vi inhalator tjofräs med oss hem .
HOPPAS  vi slipper, hon fick panik när sköterskan skulle inhalera henne,
skulle inte andas först & sen gallskrek hon , inte rolig syn att se sitt barn hållas fast,
men samtidigt så var det för hennes bästa.

Fick sitta kvar en stund , hon började hosta så hon spydde, men det var helt normalt.
Massa slem kom upp iallfall :)
Sen blev hon röd som ett nypon i ansiktet & lite flammig på bröstet,
men inte så att vi behövde stanna för att kolla upp det.
Hon hosta en hel del på vägen hem , men tillslut sov hon gott.
Natten har hon kunnat sova hyfsat ostört , hostat men inte lika mycket som innan.
Nu däremot verkar det vara samma som igår , men det är bara att vänta ut & se.
Sen har vår lilla snoris smittat mig något djävulsk , jag tycker det är superjobbigt,
och så tänker jag på hur hon har det . uscha!
Men behövdes inte ta prover för det var tydligen att det inte var något RS-virus,
men dom hade fått in massor med fall av detta , men när han titta på henne var det ingen fara för det !

Snoris valde att vakna redan vid 7, älsk gick upp & fixa mat.
Min sovmorgon idag egentligen men jag får alltid väcka Älsk för han ska vakna
& ta henne , så jag var överpigg efter det så vi byter istället.
Imorgon ska jag sova ordentligt !
Jaja , snart ska gubben också upp . 1 timma ungefär ;)
Vi ska & äta hos min mormor & morfar idag , mormor fyllde 75 år i veckan,
en pigg 75 åring kan man ju säga.
Sen kommer Linn lite senare.

Nu ska jag sätta på kaffe & hoppas vi blir bättre här hemma i sjukstugan !








Postat av: Madelen

Usch vad jobbigt å inhalera. Fick ja göra vid VARJE förkylning med Nova. In å ut hela tiden på sjukan. Men d har gått över å hon klarar sig på flytande bricanyl idag..

2009-03-07 @ 12:31:15
URL: http://vinterbebis.wordpress.com

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?