Måste man älska att vara gravid ?

Jag har faktiskt tänkt en hel del på detta både när jag var gravid med Ängla & så nu.
Hur kommer det sig att man inte får lov att avsky att vara gravid men man får tycka det är helt fantastiskt ?
Någon nämnde att det är inte ok att beklaga sig hos andra mer än FL,bm & sin man för det kan ju såra dom som inte kan få barn. Visst men varför ska man behöva vara tyst & må dåligt för det ?
Det är ju likaväl som då ska inte en som har en underbar graviditet få prata om den men någon som
inte mår fullt lika bra som gravid, för det kan vara lika jobbigt att höra.
Jag tänker iallfall inte vara tyst, för det är en stor lögn att ALLA trippar runt vackra, välmående &
bara njuter av sin stora mage, jag blev lite lurad där när jag väntade Ängla.
Jag fick aldrig höra om nackdelarna med att vänta barn, bara hur underbart det var &
jag väntade & väntade men aldrig kom den där känslan om hur vacker man kände sig eller
hur mysigt det var med magen. Jag avskydde det in i det sista men det är kanske inte så konstigt
när hela ens liv blev förändrat pga kräkningar,illamående & foglossning.
Sparkarna var mysiga & UL & förlossningen men inget annat.
Jag kände mig som en fet flodhäst som var i puberteten med massa finnar ungefär !
Nu mår jag lika hemskt om inte lite värre, jag tänker inte påstå att jag tycker det är underbart att känna
massa illamående & kräkas bara för det är tecken på att man är på tjocken. Jag är överlycklig att jag är gravid & är förväntansfull på det lilla pyret men resten kunde jag skippat liksom. Jag hade gärna sluppit minsta lilla grav.tecken som folk klagar över att dom inte har, jag hade hellre gått med världens oro än att må såhär.
Låter hemskt kanske men så är det.
Jag mådde psykiskt dåligt av att vara gravid sist just för jag skämdes över att jag inte älskade att vara gravid, att jag behövde må som jag gjorde och det begränsade hela min tillvaro. Det är kanske svårt att tro att det är så illa att kräkas & må illa men det tar väldigt hårt på både kropp & själ !
Usch ja, behöver bara kräka ur mig lite, den som vill bli irriterad får bli det jag kan liksom inte bry mig mindre!








Postat av: Sassa & Seb

nej håller med dej, men man kan ju tänka sig lite för vad och när man spyr ur sig saker! Som bloggen är en perfekt plats där man kan spy ut sig allt, gör iaf jag! Sedan om folk inte vill läsa så får dem låta bli!:)



Kan säga jag njuter inte för fem öre i mellan åt, vill bara inte detta, men så ibland så är det så otroligt underbart. det är helt klart värt det i slutänden!



Kramar från oss!

2009-11-20 @ 11:13:43
URL: http://ourson.blogg.se/
Postat av: Läs Mig Nu

Håller med dig. Nej det måste man absolut inte älska. Alla tycker olika saker är jobbigt och alla mår dåligt över olika saker och det är klart man ska prata om det. Det skulle ju bara bli ännu värre om man höll det inne. Det är inte en dans på rosor att vara gravid och det tycker jag man måste få prata om. Tyvärr tycker inte alla det är okej att säga något negativt om graviditeter.

2009-11-20 @ 11:24:18
URL: http://lasmignu.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag håller med dig till fullo!



Ingen berättade för mig hur man kunde må EFTER graviditet och förlossning, det var jobbigt för mig så jag blev chockad för allt verkade så rosenrött och sött, inte jobbigt allt och jag mådde bajs psykiskt.

2009-11-20 @ 14:37:57
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Linn

Ååh vad skönt att få läsa det här! Jag hatade att vara gravid, men törs inte säga det till folk längre, för alla blir liksom arga på mig och tycker att jag beter mig riktigt illa! Att vara gravid KAN vara pest, och det HAR man rätt att säga. Man älskar inte sin unge mindre för det :)



Ha en trevlig kväll! :)

2009-11-20 @ 17:27:31
Postat av: Natha

Klart man ska få klaga ! Och även om jag hade en bra graviditet på andra vis så kände inte djag heller mig vacker på något vis :P



Dessutom är du ju en jättebra mamma, det är väl de som är huvudsaken?



Och klart det tar hårt på kroppen att gå å kräkas å må illa hela tiden, jag hatar att spy ens engång om året, vet inte vad jag skulle göra om det hände varje dag.

2009-11-21 @ 00:03:05
URL: http://nathaliedeniz.blogg.se/
Postat av: Sahra

Jag håller med..! Alla säger hela tiden att "gud vad vacker du är, känner du dej vacker?" Eh nej, brukar jag säga, jag känner mej vit tjock & ful.. Men det känns nästan precis som du säger att det typ inte är ok att tycka så, för att även om man mår skit och har bristningar över hela kroppen så "ska" man se det som något underbart... what?? Hoppas det är bra & så med familjen annrs.. kramar

2009-11-24 @ 21:02:13
URL: http://sahranellange.blogg.se/
Postat av: Elise

Åh, ditt inlägg gjorde min dag! Jag tycker inte heller att det är kul att vara gravid. Min foglossning blir värre oc hvärre och det sätter sig på psyket också. Jag mår dåligt både i kropp och knopp och längtar bara efter att bebis ska komma ut så jag kan bli som vanligt igen... (2:a graviditeten, tyvärr hade jag inbillat mig att det inte skulle bli lika illa igen, men det verkar som om det blir det. :( ).

Känner precis som du, det är tabu att ens tänka tanken att allt inte är rosaskimrande och fantastiskt...

2009-12-15 @ 18:42:45
URL: http://esajl.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?