"Ja me"

Igår så hjälpte Ängla till när Danne tvättade , hon sprang runt i sina foppatofflor & sa " Ja me pappa" hela tiden haha. Hon skulle med var han än gick & gjorde utanför hemmets väggar & när det var klart
så tog hon fram mina skor & försökte tvinga på mig dom & drog mig till dörren & sa " Ja me mamma "
Sötungen <3
När vi ska åka så är det direkt " Ja me" , "mamma me, bebbe me, pappa me" .

Hon är väldigt hjälpsam hela tiden & är verkligen inne i en period där hon ska göra allt själv.
Hon drar med oss dit hon vill & pekar på vad vi ska ta till henne om hon inte når det själv &
tro mig det går inte att lura ungen längre som förr , då kunde man gömma grejer men nu vet hon exakt vart vi gör av det & ger sig inte förren hon får sin vilja fram , ser mig själv där haha ;)

Det är väldigt mycket NEJ också , hon är verkligen inne i trotsen eller iallfall i början av det.
Ibland vill man slita håret av sig för hon inte lyssnar för fem öre & hon passar självklart på när man ex matar Kelian för då är vi ju inte lika snabba på att hindra henne från bus .

Hon är världens goaste trots att hon är ett litet monster ibland haha.
Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag älskar min lilla tös ( & självklart Kelian också ).

Hon är väldigt medveten om hur vi gör & ska göra samma saker , tar jag parfym ska hon ha , tar jag på mig deo ska hon det med. Än så länge så märker hon inte av att locket är kvar så det är ju väl men snart är väl något hon lägger märkte till också .

Ängla är världens bästa storasyster , hon är så försiktig & rädd om sin bror & hjälper till hela tiden.
Hon får ju hjälpa till med allt hon vill och man ser hur stolt hon är när hon får byta blöjan med lite hjälp .
Hon är noga med att han ska ha sin nutte & napp , men det är ju hennes allt så det är klart lillen också ska ha det så enligt henne ;)
Hon sjunger för honom , vill dela med sig av sina saker & det hon äter, dansar hon ska bebbe/kelian dansa han med .

Jag förväntade mig inte att det skulle gå såhär bra, trodde det skulle vara lite mer hårdhänt & att hon skulle vilja bära & hålla honom mer men hon nöjer sig med att hålla två sekunder eller sitta i knäet bredvid & hålla hans hand. Sen ger hon oss oder om vart lillen ska ligga haha, sitter hon i vagnen ska han ligga bredvid :)

Nej nu ska jag sluta svamla , mitt huvud är koko just nu så det blir lite virriga inlägg .









Postat av: LISA

Så mysigt :)

2010-08-14 @ 13:56:01
URL: http://lising.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?