Vår sjukhusvistelese.



I fredags blev Kelian inlagd på barnavdelningen efter ha bajsat blod .
Sen fick vi stanna till i Tisdags .
Kan säga att det var enormt jobbigt & är jobbigt än .
Han skriker enormt & har jätteont i magen .

Vi träffade 4 läkare sammanlagt & den ena sa en sak & den andra en annan .
Rätt frustrerande kan jag lova !

När vi kom in i Fredags så kollade läkaren i rumpan på honom ifall Kelian hade något sår vilket läkaren inte kunde se så han ville ha han på obervation under natten , så älsk fick åka hem & hämta grejer till mig & Kelian .
På Lördagen så träffade vi en ny läkare som antog att det handlade om komjölksprotein allergi vilket vi redan varit hos en läkare för & Kelian åt ( äter ) mjölkfri ersättning sedan 1 ½ vecka tillbaka så vi blev lite irriterade över att det skylldes på maten för vi anser att skulle han nu vara så extremt överkänslig att han skulle reagera så starkt på nutramigenen så skulle han blött redan när han åt NAN eftersom den är helt mjölkbaserad
men tja,  läkaren bytte ut Nutramigen till Neocate istället & sa att vi skulle se under ett par dagar & så blev det yttligare en natt för observation . 

Söndagen kom & då fick vi träffa en jättebra läkare som lyssnade på oss & kunde inte riktigt förstå sin kollega eftersom Kelians problem kom i fel ordning mm . Hon pratade om att antingen kan det vara ett sår i tarmen eller att det kan vara att tamarna är snurrade och skaver mot varann & lite annat men eftersom dom inte gör några undersökningar såvida det inte är akut tyckte hon vi skulle stanna en natt till för obs.

På Måndagen så fick vi en ny läkare som körde på samma spår ang maten , då började det koka rätt rejält i mig och i Danne med så han gick ut därifrån istället. Jag satt kvar & höll mig ändå lungt men sa att man borde ju kunna göra en ultraljudsundersökning för att utesluta fel på tarmana och det skulle hon ordna.
Strax därefter så fick vi gå ner & göra röngten & ultraljud på hans mage .
Det visade sig inte några fel & det är vi tacksamma !!

Man antar att det är ett sår på tarmen pga mjölken MEN att det hela kommit i fel ordning så vi ska fortsätta med Neocate i ett par veckor & sen får vi bara stå ut i stort sett tills det läkt ihop .
Vi fick stanna yttligare en dag observeras .

Under hela tiden fick vi skriva upp varje gång Kelian skrek , var missnöjd , hade ont mm .
Hur han åt & hur mycket , när han hade bajsat / kissat .

Sen tjatades det om att han åt med väldigt långa mellanrum & fick inte i sig tillräckligt ( det fattades inte många ml.) , sista natten så tyckte nattsköterskan att jag skulle väcka honom  mitt i natten för mat , förstår inte det riktigt. Barnet sover om nätterna utan att behöva äta , han får förjävla ont i magen varje gång han ätit .
Ska man då väcka honom för att sätta karusellen i rullning då?

Vi fick inga direkta svar på någonting utan känns mest som dom gissat lite hur som helst , personalen var märklig & bemötandet var hemskt . Klart fanns det sköterskor som var jättetrevliga & snälla .

När vi fick åka hem så fick vi veta att vi skulle komma in om han började blöda jättemycket , kräktes mycket eller om han skrek för mycket , det sistnämnda är ju jävligt svårt att veta. Han skrek panikslaget i ett par timmar men tja, kanske inte var tillräckligt ?

Vi ska få tid för återbesök nästa eller veckan därpå i Ängelholm , jag längtar tills vi ska dit för dom kanske kan ge en bättre svar & vi kanske förstår bättre.
Det är psykiskt jobbigt att se hur ont Kelian har, höra hans skrika så mycket som han gör & inte kunna göra ett jävla skit .
Jag hoppas innerligt att han ska må bättre snart .
Han har iallfall tagit igen det han gick ner & äter bra , det är ju positivt :)

Blev lite hackit & dant men blir avbröten av en översocial gubbe hela tiden haha.









Postat av: LISA [mamma till Alva & bebis i magen]

Stackars lilla Kelian :( det gör ont i mig! Jag tyckte det var jobbigt när Alva skrek om kvällarna typ 1 timme men usch för det ni är med om :(



Krama lillen från mig! Hoppas allt blir bra snart!

2010-08-26 @ 23:09:16
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: sandra

naw stackars liten hoppas han blir snart bra igen.

2010-08-26 @ 23:22:49
Postat av: Mamma till Nim ♥

Men stackars liten :(



Hoppas ni får veta vad det är snart!



Kram

2010-08-27 @ 16:53:53
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: tilda

Uschdå :/ stackars liten.. hoppas dem kommer fram till vad det kan vara. Min lillebror hade crohns vilket också framkallar dem symtomen...

Länge sen man läste din blogg.. Allt bra med er annars? :) Kram

2010-09-09 @ 16:30:33
URL: http://tiiiildas.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?