Det är verkligen skillnad !

När jag väntade Ängla visste man exakt vilken vecka + dag man var i, man
tänkte ofta på att man var gravid & allt vad det innebär .
Denna gången hinner jag inte ens med det, jag tycker veckorna springer iväg
& sist tyckte jag det tog evigheter ?
Har fullt upp med min lilla tjej så jag har inte tid att vara helt till mig i denna graviditet
& det är nog mest positivt för tiden går snabbare & det är ju bara skönt.
Fördelen med att det är andra gravid är att bebisen visade tecken på att den levde väldigt tidigt,
redan i v. 13 kände jag små buffar som jag först inte visste om det var med efter ha läst så är det faktiskt många omföderskor som känner rörelser tidigt :)
Hade det inte varit för jag mår konstant hemskt & jävligt hade jag nog tom kunnat glömma bort att jag är gravid roligt nog , jag gör det ibland trots att jag mår knepigt .
Tänk att det kan bli sån skillnad på hur man ser på en graviditet ;)








Postat av: Lina - Mamma till Anabelle & gravid med nummer två

Känner också så :) Man räknar inte dagarna på samma sätt som förra gången men känner mig nog nästan lika spänd. Tiden fram till ul när man får veta att allt är ok och förhoppningsvis vad det är för en liten krabat där inne känns lång! :) Man är ju så nyfiken!

2010-01-17 @ 19:57:34
URL: http://linajohnsson.blogspot.com
Postat av: Sara med familj

Det går så mkt fortare andra, jag vet;) 2 dagar kvar och jag vet inte alls vart graviditen tagit vägen, snart ligger du där och skriker:P Haha Kram!

2010-01-17 @ 20:16:36
URL: http://ourson.blogg.se/
Postat av: nina

Jag har då hört att det är så, att dom blir hjulbenta tills dom blivit stora.. men alla kanske inte blir så..

sen beror det på hur tidigt dom går också, 10 månader är ju ändå nära 1 år, vissa går ju när dom är ett halvår och det är lite tidigt.

:P

2010-01-17 @ 21:04:00
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
Postat av: nina

Min väninnas dotter gick när hon var 6 månader :P

Men det är väl olika, bara för att jag har hört så betyder inte det att alla som går tidigt blir det, kanske några..

Jo att ha gåstolen för länge tror inte jag heller är så bra, Hugo klättrade ur sin när han var 8 mån så då tog vi bort den så han inte skulle göra illa sig..

men det är även bra med en gåstol, Hugo körde fort som sjutton i den och när han började gå sen så var han inte så försiktig utan gick fort på en gång..

men alla barn är olika..

2010-01-17 @ 21:21:22
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vet inte om jag tycker denna graviditet har gått fortare, men annorlunda har den varit. Och jag har varit tvungen att fundera hur långt gången jag är, veckor och dagar.

Nu är det snart dag för lillen att titta ut, och tiden fram till dess känns låång!

2010-01-22 @ 14:35:50
URL: http://perfectbynature.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?