Dag 01 – Om mig

Jag föddes i Kalmar 11 November 1988 & fick namnet Alexandra Eleni June .
Min familj som bestod av mamma,pappa & storebror bodde i Smedby då.
Mina föräldrar skiljdes när jag var runt 4 år & det var nog det bästa som kunde hända
eftersom han inte var en bra människa & minnena får den tiden är inte goda.

När jag var 6 år kom Timo in i våra liv & han hade det inte lätt med mig i början ,
jag minns hur jag satt i trappen & studerade honom & ville inte alls hälsa.
Redan då var jag misstänksam mot alla haha.
Men sen blev han min pappa & den som funnit i mitt liv , vi delar inte samma DNA men oavsett så är han i mina ögon min riktiga pappa.
Sen kom mina små syskon till världen & idag är dom är snart 12 & 10 år.

Vid 13 års ålder försökte jag för första gången begå självmord vilket ledde till att jag blev inlagd
på BUP i 5-6 veckor , det var bara början på ett långt helvete .
Samma år flyttade vi ner till Skåne , jag drev på det lite eftersom jag hade en hel del här nere redan innan vi flyttade hit eftersom min mormor & morfar bott här nere i många år.

Jag har haft depressioner, skadat mig själv genom att överdosera tabletter & skurit mig om och om igen i flera år & lite ätstörning på det. Jag har haft en rent helvete med mig själv och tillslut så fick jag plats på ett behandlingshem som låg i Helsingborg & där bodde jag i nästan 2 år .
Just då var jag inställd på 3 månader & tycker det var förjävligt att vara där & gjorde det mest
för mina föräldrars skull men idag är jag evigt tacksam över KV , det räddade mitt liv !

Mitt sista självmordsförsök hände där & jag måste haft änglavakt den natten & efter det vaknade jag nog till på riktigt . Det är många år sedan sist jag skadade mig på något sätt & jag är så förbannat stolt över mig själv
att jag lyckades övervinna mörkret med min egna styrka och mina näras stöd.

2007 träffade jag min stooora kärlek , Daniel .
Egentligen var det inte riktigt tänkt att jag skulle träffa någon ny eftersom jag hade haft ett dåligt förhållande tidigare så jag planerade att vara singel & bara njuta .
Men efter den utekvällen så träffades vi dagen efter & sedan dess har vi bott ihop faktiskt ;)
Han har gjort mig hel helt enkelt , min själfrände.

Julafton 2007 förlovade vi oss & i Januari 2008 slog vi på stort & tatuerade in varandras namn på handleden.
I februari 2008 plussade vi äntligen & 28 oktober senare föddes vår dotter Ängla.
Den 20 december samma år gifte vi oss borligt med barnen & våra föräldras närvaro.
På Änglas 1 års dag plussade vi för andra gången & 4 Juli i år kom vår son Kelian .
Båda graviditeterna har varit hemska & jobbiga på fysiskt & psykiskt men helt klart värt varenda sekund ;)

Min framtidsdröm är att bli socionom och jobba med barn - och ungdomar med problem och även inom psykiatrin .
Men jag vill först komma över mina egna tankar och känslor över mitt egna liv innan jag ens försöker blanda mig in i det yrket eftersom det kan vara väldigt påfrestande i längden , man måste kunna koppla bort jobbet när man kommer hem helt enkelt ;)

Nu blev det ett rätt långt inlägg om lite allt möjligt om mig , en liten del , men en ärlig del !









Postat av: Stephanie

VIlken stark berättelse...

hejja dig..

så stark du är

2010-11-22 @ 12:07:56
URL: http://yoursoulmates.blogg.se/
Postat av: Malin, Mamma till Zelina ♥:*¨¨*:

what? vad får man höra här, alex. Inte bra, men då vet man vad du varit med om. synd ni flyttade från kalmar.

2010-11-22 @ 16:58:30
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Sahra

<3

2010-11-24 @ 09:19:12
URL: http://[email protected]

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?