Ännu en vända till barnakuten.

Inatt blev vi riktigt skrämda av Kelian.
Vi hörde någon hosta till på ett konstigt vis så Danne kollade in till Ängla & hon sov som en stock.
Sen hörde vi hur Kelian kippa efter luft & rusade in i sovrummet , han hade kräkt ner hela sig själv & sin säng,
kräket var brunt & klumpigt & han verkade lite tagen .
Danne tog telefonen & ringde sjukvårdsupplysningen som sa att om han hade svårt att andas skulle vi ringa 112 efter en ambulans men han andades men lite konstigt så vi slängde in oss i bilen och åkte till akuten.
Påvägen in somnade han gott & verkade helt ok så det lugnade mig lite.

När vi kom upp på barnakuten fick vi mäta syresättningen , ta en vikt ( han hade gått ner 50 gr sedan sista vägningen men inget o bry sig om ).
Strax efter kom läkaren som var samma som när vi blev inlagda för ett par veckor sedan.
Kelians mage var väldigt svullen så berättade vi att han är förstoppad , så han kände lite i rumpan för att se hur det var & rätt som det var flög ( verkligen flög ) det ut en bajskorv ur rumpan på han ner på golvet ;P
Vi blev ju rätt fulla i skratt allihop & läkaren sa att han aldrig varit med om något sådant tidigare .

Det tydde på att Kelian kräkt så pga förstoppningen & att det kan vara så att det blivit en reva i matstrupen när han kräkt bara men han ville ge lillen microlax för att tömma tarmen så sköterskan kom in strax efter men med någon annan lösning & spruta upp , sen var det bara att inte stå framför lillen eftersom han hade så mycket gaser att det sköts ut & ner på golvet ännu en gång .
Efteråt var han nöjd & glad så det gjorde susen.

Läkaren pratade om observation & jag fasade för yttligare en inläggning men vi sa att vi gärna ville åka hem än in på avdelningen såvida det inte var jätte nödvändigt & han tyckte vi kunde observera honom hemma så det valde vi :)
Nu ska vi se så han bajsar och går det 2-3 dagar emellan ska vi kontakta VC/ Ä-holms sjukhus så får dom behandla detta med förstoppningen.

Skönt att det inte var värre än så , jag blev så jävla rädd när han kippa efter luft & det såg ut som det gjorde.

Idag är han pigg & glad & sig själv .
Säger då det, min stackars son har inte haft det lätt med sin mage & det har varit läkarbesök hit & dit,
nu hoppas jag att vi snart kan pusta ut & han kan bli kvitt problemen en gång för alla.

Under tiden vi var på sjukhuset var Ängla hos sin farbror , men vi hämta upp henne påvägen hem eftersom vi inte fått med välling o så till henne till morgonen men hon somnade om gott här hemma sen igen :)









Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Lilla lilla Kelian! Han har sån otur stackarn. Skönt att allt gick bra i alla fall :)



Jag skrattade också lite åt bajskorven.... :P

2010-09-17 @ 09:36:08
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Stephanie

jag är imponerad av er ork att kämpa...

hoppas allt vänder snart

stephie

2010-09-17 @ 16:38:04
URL: http://yoursoulmates.blogg.se/
Postat av: Therese - Mamma till Kelian

Åh vad roligt att du hittade in till min blogg! :)

Ååh, jag såg det :D vad kul! Inte ofta man hör att någon heter Kelian, är ju ett speciellt namn, på speciella pojkar hihi :D Vad söt han är din son! Dottern med för den delen :)

2010-10-15 @ 22:35:15
URL: http://kelianojag.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?