Kost , den eviga frågan .

Det här med vad man ska äta när man vill gå ner i vikt är en evig fråga ibland.
Jag har provat att räkna kcal och det fungerar , MEN det är jäkligt jobbigt när det är fler som ska äta.
Då blir det lite knepigt och räkna ut så jag tänkte hoppa det denna gången till att börja med.

Jag har ett enormt sockerbehov & det vill jag framför allt bli av med.
Så jag ska utesluta kolhydrater och satsa på protein, fett & grönsaker.
Lite LCHF inspirerat men ändå inte helt för jag klarar inte riktigt av allt det feta riktigt ännu tror jag.

Just nu äter jag åt helvete fel , det blir frukost & middag sen kanske något på kvällen .
Jag måste äta regelbundet för det går inte att äta som jag gör idag.
Visserligen går jag inte upp i vikt men jag vill inte sitta & trycka skit i munnen var & varann dag.
Så numera ska jag satsa på ; Frukost, lunch & middag + mellanmål .

Jag har egentligen rätt bra koll på vad man ska äta och inte äta , hur ofta mm eftersom jag har en
storebror som är ett träning&kost uppslagsverk. Han är en träningsnarkoman med stenkoll på allt
när han är ute i det fria så man har ju fått lära sig rätt mycket när man pratat med honom.
Så jag får nog skylla allt på min lathet.

På Måndag startar min lilla kamp om att återfå min gamla kropp till en viss del .








Postat av: Frida

har du funderat på xtrawagansa ? hört att det ska fungera.

2011-01-02 @ 12:23:36
URL: http://fridaafiianilsson.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?