Nyårslöftet som inte är till för att brytas . . .

Man brukar ju påstå att nyårslöften är till för att brytas men i år har jag ändrat på det
& nu ska det faktiskt hållas . 

Jag har bestämt att detta året ska gå till att ge mig själv tid .
Jag är en mästare på att glömma bort att ta hand om mig själv och ex. träningen har jag
lagt på hyllan många gånger för jag tycker inte tiden finns men vet ni vad , nu är det slut på sånt trams.
Om man avsätter tid för att träna & ta hand om sig själv, så finns det där.
Jag ska planera in det i kalendern precis som allt annat.
Detta ska prioriteras lika mycket som ett möte , besök eller liknande för man måste ta hand om sig  själv för att trivas och må bra här i livet !

Jag är väldigt trött på att känna mig fången i en kropp som egentligen inte tillhör mig , 
jag har aldrig varit tjock innan och det känns väldigt lustigt att väga det jag gör och se ut som jag gör.
Det är inte jag helt enkelt men för att bli av med denna kropp måste jag ta mig tid och prioritera rätt .
Inget kommer gratis här i livet och inga piller eller lätta utvägar med soppor & shakes kommer lösa det.
Jag ska känna att jag kämpat och varit stark hela vägen , för i slutändan är det bara den vägen som faktiskt håller i längden .
Visst kan jag köra en snabb soppkur och tappa en del men faktumet är att jag säkerligen kommer lägga
på mig det igen när man väl börja äta vanligt.

Tanken är lockande men jag ska göra detta på rätt sätt & jag är inte ute efter det snabbaste och lättaste.
Det handlar om att ändra sina dåliga vanor och skaffa sig en hälsosam livstil .
Den kroppen man har ska man leva med hela sin livstid , så varför inte ta hand om den då ?
Med rätt kost och med motion kan man åstakomma mycket , man behöver inte lägga onödigt mycket pengar på all denna frestelse med ett piller som får dig att skita ut allt fett , förbränna mer än någonsin eller en soppkur som kan få dig att tappa kilona i rasande takt.
Allt handlar ju faktiskt om att offra för att få bara , man är inte kraftig för ingenting.
Då är det ju något som orsakar det och oftast handlar det om att man får i sig mer kcal än vad man gör av med.
Lika enkelt som att räkna 1+1 liksom .

Blev ett lång inlägg om detta märkte jag .
Mitt nyårslöfte till mig själv är att när 2011 är slut ska jag känna mig vacker, stark & stolt över mig själv !
Jag ska leta upp mitt självförtroende igen & njuta av att vara den jag är .










BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?