God morgon !

Så var det Måndag igen, jag tycker tiden går på tok för snabbt & jag är inte helt med på att det redan är November.
Jag har varit hemma under helgen & kom tillbaka hit igår , det är jobbigt som tusan att behöva säga hejdå
till sin barn & man så varje helg, det är ju inte såhär det ska vara så det svider ju rejält i hjärtat !

I Lördags gav jag mig på att göra kroppkakor för första gången & käre jesus vilket misslyckande haha.
Eller tja, dom smakade som kroppkakor men utseendet var en historia för sig & jag blir tokig på mig själv när det inte blir rätt & var påväg att ge upp helt & hållet men det gick hem hos både barnen & älsk .
Ska ge mig på det igen snart men försöka ha lite mer kött på benen & en POTATISPRESS , att riva
kokt potatis var inte världens lättaste med lite för kokta potatisar kan jag lova.

Igår så vaknade jag & var fylld med energi & satte igång & röja i barnens sovrum så det blev
rent & fint & lite ordning i allt kaos , älsk rensa & torka ur köksskåpen & barnen lekte med lera, käka frukt & lillkillen terroristerade dammsugaren genom att både stänga av den & rycka sladden för att sedan dyka ner i mattan
som en hund ;)

Planen var att ta deras lekrum som liknar en krigszon men orken räckte inte riktigt till & inte tiden heller.
Men vi fick lite kaffebesök på eftermiddagen & sen slängde jag ihop en saffranskaka i långpanna innan jag skulle tillbaka hit , skulle egentligen gjort lussebullar men ja, tid & energi är en bristvara .

Lägger upp bild & recept på kakan sen , just nu vill inte min telefon & dator sammarbeta så jag får trixa lite med det så här kommer upp lite bilder på bloggen & senare kommer lite mer inlägg.

Nu ska jag se om det finns något kaffe kvar & försöka vakna till liv . . .








Postat av: Lisa - Mamma till Alva och Noah

Kul att du börjat blogga igen :)

2011-11-07 @ 10:14:54

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?