Svar på kommentar.

Anonym om Vaccineras eller inte ?:
och du är inte rädd för hur vaccinet kan påverka ditt ofödda barn? hört talats om neurosedynskandalen på 60talet? och även om du vaccinerar dig kan du föra smittan vidare eftersom det är ett levande virus som fäster sig. du kan föra smittan vidare med andra ord om ngn smittad skulle ta i dig elr om du skulle tex ta i ett handtag som ngn smittad tagit i.

bara en tankeställare.

Jag kan säga såhär, jag kan riskera att smitta mitt egna barn om jag inte vaccinera mig och skulle det vara sån otur kan hon likaväl dö eller bli väldigt sjuk och det är ingen risk jag tar om jag ska vara ärlig. Då väljer jag hellre att ta vaccinet som rekommenderas och då behöver jag inte klandra mig själv på samma vis OM något skulle hända.
De sägs även att vaccinet inte påverkar barnet i magen utan att den får antikropparna som stärks av mamman.
Jag är trött på allt jävla tjatande om vaccinet hit och dit och efter att ha läst en massa själv så har jag valt att ta ställning och inte ta några risker när det kommer till detta och efter att det meddelats att en 3årng & en 8 åring dött av influensan så blir jag ännu mer säker på min sak. Jag ska vaccinera mig för min dotters skull och så vitt jag vet så har ingen i Sverige drabbats av död,skador mm av vaccineringen ?
Det finns en andledning till varför man vill vaccinera varenda kotte gratis & så fort som möjligt eller hur?
Och vi som är vanliga svenssons vet nog inte så pass mycket att vi ska såga iden helt och hållet kan jag tycka. Jag väljer att lyssna på de som kan sin sak & inte de som tror sig veta en massa utan att kunna ange källor och fakta.
Precis som andra läkemedel finns det biverkningar och det hindrar inte folk från att stoppa i sig dom
så vad är det egentligen som gör att folk blir hysteriska över vaccinet?
Vill bara tillägga detta :
Såhär står det i Vi föräldrar Gravid tidningen för oktober-november i en intervju med Charlotta Bergqvist Läkemedelsverket.

Finns det några risker?
- vaccinet innebär inga kända risker för gravida. Däremot finns det kända risker med att vara gravid och få influensan.

Hur kan vaccinet påverka fostret?
- Vaccinet kan inte påverka fostret. När vaccinet sprutas in i muskeln tas det omhand av immunförsvaret som bryter ned beståndsdelarna i vaccinet. Immunförsvaret aktiveras och bildar antikroppar mot vaccinet. Bebisen får de antikroppar som mamma bildar och har därmed ett skydd mot influensan de första månaderna. Det finns ingen teoretisk möjlighet att vaccinet skulle kunna passera genom moderkakan. De proteiner som ingår i vaccinet är så stora att de inte kan gå över till moderkakan, och de tas inte heller upp och cirkulerar i blodbanan..
Länkar även till en sida där det står om barn & gravida.








Postat av: Anonym

hej igen! ville bara ge dig en tankeställare, inte trampa dig på tårna. självklart så e det ju ditt beslut, vaccin elr ej! du vet ju bäst när d komr till dig själv.



kan ge dig ett utdrag från en forskare o inte från ngn från livsmedelsverket.



"Foster och barn kan få obotliga skador av det etylkvicksilver som finns i varje dos vaccin mot svininfluensan, säger professorn emeritus i miljömedicin, Maths Berlin, som är en av världens ledande kvicksilverforskare och ordförande i Amalgamskadefondens vetenskapliga råd.



Varje dos av influensavaccinet Pandemrix innehåller konserveringsmedlet tiomersal, en kvicksilverförening som innehåller etylkvicksilver. Det är detta vaccin som Socialstyrelsen nu har beställt till hela svenska folket.



- Etylkvicksilver kan till och med vara farligare än metylkvicksilver och sönderfaller snabbt till oorganiskt kvicksilver, som effektivt skadar hjärnans celler, säger Maths Berlin.



När detta inträffar under hjärnans utveckling hos foster och barn kan kroniska skador uppstå med ett livslångt lidande som följd.



- De undersökningar som Socialstyrelsen och Läkemedelsverket stöder sig på kan inte utesluta en betydande risk för påverkan på hjärnutvecklingen hos foster och barn, menar Berlin.



Berlin pekar främst på tre riskgrupper. Foster hos gravida kan bl a drabbas av hjärnskador med autism och Damp/ADHD som följd. Också utvecklingen av hjärnan hos barn i åldern upp till tio år kan hämmas av etylkvicksilvret. Sedan kan vuxna som har en ärftlig känslighet för kvicksilver få sjukdomssymtom. Av de tre riskgrupperna är de vuxna de minst utsatta.



Europeiska läkemedelsverket (EMEA) har hävdat att tiomersal skulle vara riskfritt, men Berlin menar att man inte kunnat redovisa underlag för detta.



Amalgamskadefondens generalsekretare Thomas Karlsson är mycket kritisk till Socialstyrelsens handläggning.



- Det finns kvicksilverfria vaccin , men trots att anbud lämnats på sådant har Socialstyrelsen inte tagit riskerna på allvar och anskaffat vaccinet. Andra länder har beställt allt kvicksilverfritt vaccin som kommer att tillverkas den närmaste tiden.



Professor Berlin avråder gravida och barn från vaccinering med Pandemrix med Pandemrix som har tillsatsen tiomersal.



- Jag anser att riskerna att få men för livet är för stora för barnen. Även som vuxen skall man avstå från vaccinet om man är känslig för kvicksilver.



- När myndigheterna påstår att vaccinet är säkert lurar man folk. Myndigheterna måste helt enkelt ta fram ett kvicksilverfritt alternativ för barn och gravida kvinnor, menar Berlin."



det e ingen som pratar om omedelbar död av vaccinet utan av framtida men/skador. men eftersom du säger att du läst på en massa så antar jag att du redan vet om att vaccinet innehåler etylkvicksilver o inte bara det här oskyldiga kvicksilvret man får i sig genom våra matvanor.



men tack för att du tog dig tid att förklara! sköt om er allihopa

2009-11-05 @ 17:05:53
Postat av: { M A M A L I C I O U S . O R G }

Nej visserligen inte, men de såg ingen sköldpadda på VUL?

2009-11-05 @ 19:53:58
URL: http://mamalicious.org
Postat av: Mother, Married &Twenty

Ja och sen blir man ofta lite tankspridd som mamma har jag märkt :)



Det är verkligen inte lätt att veta hur man ska göra i hela den här svininfluensa-karusellen. Tycker media förstorar up både själva sjukdomen och biverkningarna av vaccinet. Själv är jag rätt säker på att jag ska ta det när chansen så småningom kommer till mitt landsting.

2009-11-05 @ 21:58:44
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Therése

Jo de gick bra.. fr.o.m 1/12 är Linnea med på kölistan på två områden här i Åstorp.

2009-11-05 @ 23:10:36
URL: http://tstruwe.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja, det är inte lätt det här.. Jag är kluven men samtidigt vill jag Alvas bästa, vill finnas där för henne och skydda henne i bästa möjliga mån men även om jag vill ta vaccinet kan jag inte förrän i typ Januari :S brist på vaccin ju & sen ska riskgrupperna gå före

2009-11-06 @ 14:07:15
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch nä.. jag tycker att det är skrämmande att myndigheter och regeringen anser att man ska spruta in en massa skit i kroppen, det enda på tänker på är vårdkostnaderna.

Ingen i vår familj ska ta vaccinet, sen får man väl se om man överlever.

Immunförsvar är inget man föds med, det byggs upp genom att vara sjuk.

Om det kommer en sådan epidemi om några år igen, så är det dom som har tagit vaccinet nu som kommer att stå där med skägget i brevlådan.

Riktig hysteri har det blivit, över en influensa som är som vilken influensa som helst skillnaden är att den sprids snabbare.

2009-11-06 @ 17:33:50
Postat av: { M A M A L I C I O U S . O R G }

Varför ska alla vara anonyma här?

2009-11-07 @ 22:28:16

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?