Vaccineras eller inte ?

Idag fick jag ett brev om att vaccineringen kommer ske den 10/11 på vårdcentralen.
Jag kommer förmodligen att vaccinera mig för min dotters skull & självklart
min mans eftersom han tillhör en riskgrupp.
Har varit tveksam men sen slog det mig att det är lite egoistiskt av mig att ens överväga att inte ta sprutan
när jag har en liten här hemma som skulle med all sannolikhet smittas om jag skulle få svinis.
Sen att risken kanske är så stor att jag skulle få smittan är en sak, men tänk OM.
Haha, jag är 99,9% säker på att jag ska vaccinera mig & isåfall har jag Niclas som håller mig
i handen eftersom han också ska ta den på Tisdag ;)








Postat av: Linn

Ja vaccinera dig! Tyvärr hann jag inte med det, jag sitter här med den just nu. Det är INTE en sjukdm att leka med. Tur att Emilias pappa är frisk och kan hålla oss på avstånd.

2009-11-05 @ 09:56:17
URL: http://lodjuret.blogg.se/
Postat av: carolin

jag ska också vaccinera mig den 10onde :)

2009-11-05 @ 11:50:41
URL: http://cna.blogg.se/
Postat av: Anonym

och du är inte rädd för hur vaccinet kan påverka ditt ofödda barn? hört talats om neurosedynskandalen på 60talet? och även om du vaccinerar dig kan du föra smittan vidare eftersom det är ett levande virus som fäster sig. du kan föra smittan vidare med andra ord om ngn smittad skulle ta i dig elr om du skulle tex ta i ett handtag som ngn smittad tagit i.



bara en tankeställare.



2009-11-05 @ 15:36:46

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?