Ursäkta men jag börjar tröttna !

Jag börjar bli förbannat trött på att behöva försvara min hund pga hon är en amstaff.
Folk tar verkligen förgivet att det är mördarhundar som bara är ute efter att ha ihjäl barn,
djur , eller tja , allt som rör sig.
När ska folk fatta att det inte är någon sådan hund ?
Finare familjehund får man nog leta efter .
Sina är hur underbar som helst med barn & har aldrig gjort några tecken på att hugga eller ens morra
trots det hänt att ungar satt sig på henne, dragit i henne mm .
Sen har vi ju varit med om ett flertal gånger att andra hundar kommer rusande mot henne,
huggt henne mm men hon gör ingenting tillbaka utan försöker komma därifrån.
Hon är livrädd för somliga men visar aldrig något hotfullt beteende.
Likadant gällade den kommande bebisen , att vi ska passa oss mm.
Det hade folk aldrig sagt om vi haft en liten spets eller?
Men jag känner mig hund & vet om att det kommer gå utmärkt så länge vi inte stänger ute henne,
men så är det ju med alla hundar oavsett ras att svarsjuka uppstår om man inte låter hunden
vara delaktig i vad som händer !

MIN HUND ÄR INGEN MÖRDARMASKIN , TRÄNAS INTE FÖR KAMP ELLER ÄR BENÄGEN ATT
DÖDA DIG , DITT BARN ELLER DITT DJUR .
Hon är en  familjehund !








Postat av: Anonym

Sina har aldrig gjort en fluga förnär :) Kan inte folk bara sluta.. Gaah! Avsky fördomsfulla folk och du har ju sagt typ 50.000 gånger nu att hon inte tränas... Suck!



Jag har också svårt för att sova utan min man, haha.

2008-09-14 @ 13:16:07
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: LAJSA.NET

Ja det där känner jag REEEDAN IGEN! Helt sjukt! Trots det så enligt en statistik så är den Golden Retrivern som ligger högst upp på listan gällande attacker här i Sverige. Skrämmande! Okunniga människor tror att en vanlig retriever är en underbar familjehund utan uppfostring och en bra hand.. La la la.. Ingen hund har rätt att kallas mördarhund bara för att medierna koncentrerar sig på på just de här hundraserna. Bullshit säger jag bara!

2008-09-14 @ 15:51:02
URL: http://lajsa.net

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?