Nu kan vi skippa paniken ...

Det slog mig precis ...
Igår hade jag & min älskling varit gifta i 5 månader , den 26:e har vi varit tillammans&sambos i 2 år .
Men störst av allt är ju faktiskt att Ängla blir 7 MÅNADER den 28e.
Herregud , vart f-n har tiden tagit vägen ?


Jag trodde folk överdrev när dom sa "ta vara på bebistiden , det går snabbt" , jovisst?
Men det är så sant som det är sagt , jag kan inte fatta att det gått så snabbt.
Känns som det var igår hon låg helt nykläckt på mitt bröst.
Nu är hon en liten söt terrorist här hemma , ålar runt , reser sig mot de mesta , river ut allt,
ska äta upp precis allt oavsett vad eller vem det är .
Bus i ögonen kan man lungt säga att det finns.
Hon är så fruktansvärt underbar & jag tycker det är en otrolig upplevelse att se hennes utveckling,
hur snabbt småttingar kan lära sig , från ena dagen till den andra.

Innan hade jag lite panik över hur det skulle bli när mammaledigheten tog slut ,
vill absolut INTE sätta mitt barn på dagis vid 1 års ålder, det är på tok för tidigt i mina ögon.
Men nu är det spikat att jag kommer vara hemma med henne så länge som det går & jag känner att
det inte går mig på huvudet att gå hemma med henne , men som längst till hon bli 3 år iallfall då börjar det bli lagom.
Sen ska jag som sagt plugga på distans så varför skulle jag ha mitt barn på dagis då ?
Känns rätt meningslöst & onödigt.
När vi väl bestämde detta helt så släppte en liten klump , visst det är ett par månader kvar till det hade
blivit dags, men måste ju tänka lite framåt också .










Postat av: Viola

Ja jag har hört nåt om det, men jag trodde det bara gällde ifall man skaffade ett barn till. Fast jag har inte riktigt koll på det där.

2009-05-21 @ 10:24:04
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: carolin

jag tycker också det är alldeles för tidigt att sätta sitt barn på dagis när det bara är 1år skulle jag aldrig göra och det händer så mycket vid 1års ålderna man kommer missa så mycket. jag ska också plugga på distans när theo är 1år &vara hemma iallafall 1år till kanske längre :)

2009-05-21 @ 13:05:52
URL: http://cna.blogg.se/
Postat av: MrsLucy

Awh, hon verkar jätte underbar din lilla busfia!! Grattis föresten!! =)

2009-05-25 @ 05:19:09
URL: http://mrslucy.wordpress.com

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?