Våren verkar äntligen vara här !

Igår hade vi skit kul på busfabriken , snacka om att man var halvt död när man lekt klart med ungarna;)
Blev lite tafatt lek också , jag & danne skulle leta rätt på dom sen tvärtom , snacka om motion.
Efter blev det mat & tårta hemma hos päronen , sen ringde min kära bror <3
På kvällen stack vi & sola , brände oss båda två fastän älsk vägrar erkänna det,
han är röd som en kräfta , för mig är det att bränna sig , jag brände mig på benen .
Solade dock i dom hög intensiva i 20 min , första gången på ja hundra år , så det får man ju ta.
Ikväll blir det sola även då , så underbart sköönt !

Precis varit ute med Sina ett tag, idag var det ju ingen på fotbollsplanen
eftersom alla barn är i skolan :)
Så vi träna lite lydnad & lekte, blir riktigt stolt när hon gör som hon ska & faktiskt lyssnar ordentligt.
När andra är med är det inte lika kul att tränas men när vi är själva är det roligare för henne verkar det som ,
då är det inte så mycket annat att koncentera sig på ;)
Man behöver aldrig vara orolig för hon ska springa iväg iallfall , hon håller sig alltid vid en ,
springer , stannar & kollar , väntar in & springer lite till .
Så ja , min lilla älsklng är bra hon .

Håller på att tvätta nu också , men idag var det bara en tvättkorg & lite sängkläder,
så det är riktigt skönt , ska snart inta balkongen & njuta i solen.
Plugga vidare , satt i går kväll & plöjde igenom allt som var kvar på psykologin & halva folkhälsan,
snacka om flyt, får lite små ryck ibland & gör hundra uppgifter utan problem ,
andra dagar orkar jag inte ens titta på det !
Men nu återstår det 2½ uppgifter/enheter så är jag färdig med skolan .
Det får man att känna mig stolt över mig själv på riktigt,
jag har kämpat med att orka med studierna i många år ,
men då har min hälsa stått i vägen & gjort att jag fått välja bort det för att
klara av att överleva & fokusera på att bli frisk .
Nu har jag tagit mig till det målet jag hade som första delmål .

Ska ju även börja jobba på Fredag , vilket jag verkligen ser framemot och känner
att jag kommer att klara av psykiskt , innan har det varit en kamp mot mig själv
som i Danmark , det gick inte för jag mådde så dåligt av det , sen att det var struligt med lönen
som inte kom i tid. Men i huvudsak var det mitt förflutna som spökade.
Nu är jag starkare än någonsin & känner mig bra , riktigt bra.
För många är skolan en självklarhet att man fixar, men när man levt på livets baksida
i över 10 år så vet man om att så är inte fallet, vilket gör det ännu mer betydelsefullare
att slutföra den kanske?

Nej nu ska jag ner & ta tvätten !
Hörs sen !

image5









BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?