Hur kan man sakna ...

Hur kan man sakna att plugga egentligen?
Eller vi formulerar om meningen , hur kan JAG sakna att plugga ?
Jag gör ärligt talat det , kanske för jag går sjukskriven nu men iallfall,
saknar att slå upp böckerna & skriva sina uppgifter , göra arbeten mm.
Saknar den där stressen man ibland hade för man legat på latsidan ett tag .
Mest av allt saknar jag att få ny kunskap att slå i skallen , jag får väl ta
& läsa de psykiatri & psykologiböckerna jag inte läst ännu , bara för nöjes skull .
Sådär höll jag på när jag inte ens läste omvårdnaden , då min mamma gick det,
läste alla hennes böcker för det var kul & lärorikt & det gav mig förspång i kurserna eftersom
jag redan kunde en hel del .
Som person vill jag hela tiden utvecklas , upptäcka nya saker , lära mig saker ja allt det där.
Annars känner jag mig rent av ointelligent faktiskt.
Jag har blivit antagen till Samhällskunskap A med utvecklade svenska som börjar ?
Men det är ju lite sisådär att börja på något när man inte kan läsa efter november .
Visst en kurs är ingenting , det kan man få klart rätt snabbt.
Får väl överväga lite , för jag behöver kursen för jag måste läsa vissa ämen för högskolebehörigheten.
Sen blir det ju troligen Socionomutbildningen alt. behandlingsassistent utbildningen.
Psykiatrin ska jag jobba inom iallfall , utan tvekan .
Finns inget så intressant som människor som har olika problem , gräva lite i deras liv,
försöka finna lösningar & utvägar som ska göra livet mer uthärdligt för dom.
Kanske man är lite skadad efter sina egna år inom området som patient ?
Men samtidigt har jag vetat sedan 10 års ålder att jag skulle jobba med sånt .
Jag vill använda mina livserfarenheter till något bra , hjälpa andra för jag vet ju själv att det
behövs fler som gått igenom livets svårigheter inom psykiatrin.
Just nu vet jag inte när det blir , men att det blir av vet jag för mina mål & drömmar kan ingen ta ifrån mig .










BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?