Regn & ....

Jaha, det regnar & man blir ju jättepigg av det eller hur?
Känner verkligen inte för att jobba, men måste man så måste man .
Ska snart börja fixa till mig & försöka få i mig lite mer käk.
Blivit av med mina nycklar också ,dom måste ha fått fötter & rymt , för dom finns INGENSTANS.

Suttit på familjeliv en stund & läst lite i forumet, finns alltid något roande & läsa haha.
En är om elaka/dumma kommentarer man fått som gravid & det är ju så att folk verkar
tro att det är fritt fram att vräka ur sig precis vad som helst för man är gravid.
Man är tjock är det vanligaste, att man väntar två mm .
Jaha, men folk som bara är feta då?
Inte fan säger man till dom att dom är feta dagligen?
Jag kan ta att man kallar mig tjock , det är bara vissa som verkligen får avhyvlingar när dom säger detta,
just för dom inte verkar FÖRSTÅ att jag faktiskt ska ha barn & skiter i att det är en bebis med i bilden
utan säger detta för att de själva må bättre.
Men då är jag också lika go tillbaka , jag är gravid , du är bara tjock det är skillnad, vilket det är.
De som ärligt tror att jag kommer hålla mig i denna strl efter att bebisen ploppat ut har ju totalt fel,
för det första har jag en järnvilja & KAN inte se ut såhär utan att vara gravid , för det andra
så har jag god ämnesomsättning & det räcker med att jag rör på mig så rasar jag i vikt.
De som känner mig tror ju jag kommer få fnatt & gå ner allt direkt , troligen kommer jag gå ner dom snabbt,
men inget jag kommer stressa upp mig över.
Jag har gått upp 7 kg redan vilket för mig är enorma kilo , MEN det är för graviditeten & inte för jag
är lat , äter fel mm , jag är gravid & äter fel ;)
Något annat kul är också folk som hela tiden använder sin graviditet som ursäkt för de fortfarande
är överviktiga, herregud ?
Somliga vill ha det , andra skiter i vilket så finns det de som bara finner ursäkter.
Konstigt att många är lika i kroppen bara månader efter medans andra skyller vidare trots barnet är 1 år eller mer.
Inte mitt problem eller att jag klankar på dom , men man ska inte sitta & beklaga sig om man inte gör något åt det heller.
Men nu tappade jag tråden  , men iallfall.
Visst kan man kalla mig tjockis mm nu , men de s k vännerna som inte brytt sig det minsta om
vårt kommande barn eller ens frågat om det men har mage att kläcka ur sig sina fina kommentarer får också
tillbaka , för jag har också en gräns.
Men som sagt , det är faktiskt bara EN person som får tillbaka efter hennes tjat om hur tjock jag blivit,
hallåja,  sett dig i speglen , jag är fortfarande liten & tunn isåfall?
Nej  , kan bli irriterad över sådant för att fråga om något annat finns inte i dennes värld utan bara att
hålla på ang. att jag gått upp i vikt , men det roliga är ju det att det satt sig på mage & bröst,
allt är lika fast & bra som förr bara att det växt.

Ja , jag är fulltryckt av hormoner & kan vara överdivet känslig i denna frågan.
Men är det rätt att gravida ska ta emot allt ?
Man går inte på en överviktig person & kommentrar dennes kilo hela tiden ?
Oavsett om jag så hade varit svullo till hundra så behöver det inte betyda att jag acceptrar allt !









Postat av: Anonym

Orka.. Skit i dom. Och tack för grattiset. :)

2008-06-13 @ 19:12:15
URL: http://lising.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?