Hormondjävulen reagerar !

Kan bli så förbannat trött på människor ang. såkallade kamphundar.
Somliga säger - FÖRBJUD dom i bostäderna , jag säger - gå & gör något vettig.
Bara för det är en viss ras innebär ju inte att de kamptränas ? ( kamphund = en hund som kamptränas).
En liten tax kan vara aggresiv som tusan , kan ju tycka att små hundar är dom som låter & håller på mest.
Går jag ut med min hund så är det ta mig fan inte hon som skäller & ska attackera , nej utan de andra
som bor här , mesta dels små hundar .
Vad beror detta på ?
Att vi har en väluppfostrad hund bara eller att det absolut inte är en kamphund?
Du kan trycka in handen i hennes käft när hon biter sönder leksaker , då lägger hon av för hon skadar ingen.
Hon vaktar Linn & visar oss vart hon är om Linn börjar gå , hon sover på samma kudde & snarkar i kapp.
Oj vilken liten sate vi måste ha , en sådan folk ska frukta för vem vet hon kanske dödar er?

Sina är inte heller ett unikt fall , jag har mött hur många sådana amstaffar,pitbullar mfl .
Så vad ger folk rätten att göra påhopp mot våra hundar, smutskasta dom & hata dom?
Det är inte hunden som väljer att kampas , utan det är ett hundägar problem .
Därav sätter de vettiga säljarna en åldersgräns & gör en noggran koll av köparna.
Vår hund har varit hos riktiga fuckheads , missbrukare som misshandlat henne.
Hon var skygg & skrämd när hon kom till oss , men hon var överlycklig när vi tog med oss henne,
samma kväll låg vi hela familjen & bara mös ihopa , hon har aldrig visat sig aggresiv mot någon människa/hund.

Men återigen , KAMPHUND INNEBÄR ATT HUNDEN KAMPTRÄNAS .
För min hund är ta mig fan ingen kamphund , hon är en stor bebis som råkar vara en amstaff.








Postat av: mezzie

Helt rätt! Såna diskutioner har vi jämnt med folk ang vår gris som är en mesbull(pittbull) Jag anser att taxar är farligare än pittbulls/de övriga sk kamphundar.. För det hela beror på den som håller i kopplet! En hund blir som man uppfostrar den,och vår är ju vår storlilla bebis såd et enda han

skulle göra är väl och slicka ihjäl folk ;-)

Ha en fin dag!

2008-05-15 @ 09:51:31
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: w w w . l a d y s o u l . s e

Jättebra skrivet!

2008-05-15 @ 10:33:31
URL: http://ladysoul.se
Postat av: Lisa

Du har så rätt. Även en ras som är känd för att vara aggressiv kan bli hur snäll och go som helst - beror helt & hållet på hur ägaren uppfostrar den.

2008-05-15 @ 10:51:29
URL: http://lising.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?