Så är man 20 år idag...

Idag fyller jag 20 år & kan faktiskt inte ens påstå att jag bryr mig det minsta.
Känns som det kvittar rätt rejält att jag fyller år , troligen för jag precis fått min underbara lilla tjej.
Dagen började med att jag vaknade innan alla andra, hoppa in i duschen efter att gett Ängla mat,
när jag kom ut var det kaffe & frukost framdukat.
Vid 10 skrev det faderskapspapper & att vi ska ha gemensam vårdnad.
Roligt nog har dom räknat ut när barnet skulle blivit till med lite marginal så ingen skulle varit iväg då
ungefär , så man kan vara hundra på att det blir rätt pappa på pappret .
Sen var det sagt att gemensam vårdnad var ju något livslång & oavsett om man separerade
skulle man hålla det,  precis som man inte förstår det , eller tja , somliga fattar inte det kanske.
Varför skriva gemensam vårdnad & sedan göra massa skit om det tar slut , orka om
den ena föräldern inte missköter barnet det gäller , känns rätt meningslöst då .
Men vi var ju införstådda i allt så det gick undan.
Sen åkte vi in till Helsingborg & bytte bank , nu ska det bara ändras där pengarna kommer ifrån,
så slipper man överföra eller sätta in dom i efterhand.
I början av nästa månad om allt fungerar ska vi bara avsluta äckel handelsbanken kontot
så är det ju kirrat.

Sen blir jag så trött , Tele2 har strulat till det & hon på Telia också ,
så någon hemtelefon blev inte inkopplat idag som förväntat .
Vi har inget abonnomang någonstans enligt vad dom på Telia kan se ,
tele2 säger samma sak men hur i hevlete kan vi ha allt då?
Men hey , gratis är gott .
Bara irriterande när det inte blev fast telefoni på telia idag , för människan missuppfattat
allt & fått det till att vi skulle haft bredbandstelefoni hos DOM .
Haft lite besök av D´s farmor,faster & man , sen kom sväris också .
Var trevligt , fick en blomma & Ängla fick kläder .

Nu åkte Älsk & David precis , dom ska kolla på en bil idag så jag hoppas han kommer hem med en ny
så jag slipper se aset til bil vi har nu ;)
Men det verkar lovande, en fin volvo v40 .
Var egentligen sagt att det inte skulle göras idag eftersom jag fyller år men det gör ju inte så mycket,
det är ju inte uppåt i landet det gäller utan bara i HBG , så det tar ju inte så lång tid.
När han kommer hem blir det bara mys med han & Ängla.
Imorgon börjar han jobba, känns lite halv konstigt faktiskt.
Har ju varit själv med Ängla , men känns ändå hel skumt att han inte ska vara här alls på hela dagen .
Mest nervös för hunden kanske , när hon ska ut & vagnen ska ner mm , den väger rätt bra
& jag har inte så mycket krafter & HATAR att ha Ängla i vagnen när jag tar upp & ner den i trappan,
får lite små panik & målar fan på väggen & får det till att vagnen KANSKE går sönder ,
hur stor risken är att det skulle hända är rätt minimal men tanken finns där.
Löser sig väl , har bärselen också.
Mamma kommer iallfall på morgonen med frallor , mys :)


Nu ska jag titta till mitt lilla monster som verkar ha vaknat , hör lite ljud ifrån vagnen ,

skriver väl mer sen .









Postat av: sara

Grattis! Tryck bara på min länk så hamnar du på min nya blogg. =)

2008-11-11 @ 18:52:50
URL: http://saris1989.babyblogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?