Världen är full av idioter.

Familjeliv.se , sidan man kan hitta ALLA typer av människor.
Man blir nästan aldrig förvånad över vad man kan läsa i forumet.
Precis läste jag om en som undrade om det var fel att lura till sig ett barn ,
ursäkta men finns det mer än ett svar på den frågan?
Jag förstår mig inte på folk som försöker tvinga till sig barn ännu mindre lura till sig ett.
De finns de som trixar med p-piller mm för att säga hoppsan vi ska bli föräldrar,
de finns de som tjatar sönder öronen på sin partner som tillslut inte klarar av det.
Hur orkar man & varför kan man inte bara låta det ske på bådas villkor?
Älskar man sig partner respekterar man dennes beslut & tvingar inte in någon i föräldrarskapet.
Jag skulle personligen inte kunna känna den lyckan som jag gör idag över vårt barn
om jag vetat om att hon enbart kom till av att jag lurat eller tjatat fram det.
Hur kan man leva med det på sitt samvete?
Man ska vara två om beslutet av planering av barn .

 
Däremot om det handlar om en oplanerad graviditet så anser jag att
man kan ta sitt ansvar oavsett om man vill eller ej ,
kan man ha oskyddat sex kan man också ta konsekvenserna,
alla vet ju vad det innebär & att man faktiskt kan bli gravid oavsett om det bara hände en gång.
Sorligt nog finns de ju de som använder abort som något sort preventivmedel.
Sen de killar/män som skriker abort så fort de får reda på att det dykt upp ett plus på stickan.
Hur tänker man då kan jag undra .
Vad ska man på sex utan minsta skydd om man inte är intresserad av barn?


Nej vissa människor behöver verkligen vakna ur deras små fantasivärldar &
inse att man varken kan tvinga/lura den andra ännu mindre spela störd &
skita i sitt ansvar för man inte är mogen för barn men mogen nog att pippa utan kondom?









Postat av: LAJSA.NET

Ja jag läste det också! SJUUUUKT!!!!!

2008-10-16 @ 01:09:27
URL: http://lajsa.net
Postat av: Lisa

Haha, jag vet, jag är hemsk ;P Jag vill ju tvinga Ingo ^^ haha men jag lurar inte honom, han vet alltid när jag har ägglossning ;D

2008-10-16 @ 01:25:34
URL: http://lising.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?