Disken avklarad.

Fick mig ett litet ryck & har diskat ett helt berg känns det som.
Varför är det lättare sagt än gjort att diska efter varje måltid eller varje kväll iallfall ?
För oss håller det enbart en dag eller två , sen har vi tappat ögonen & ignorerar disken någon dag .
Sen är det ju inget kul att diska , så man försöker ju undvika skiten så den andra tar det ;)
Men nu var det faktiskt min tur så jag fick ju stå ut , men det har gått smärtfritt så .
Ska vila höfterna en stund sen ska jag ge mig på att dammsuga.
Sen har vi en hel invasion av äckliga bananflugor iomed all frukt .
Så jag har jagat runt med hårspray som en tok haha .
Men det är iallfall effektivt , men ska kasta ut all frukt idag så är de väck om ett par timmar !

Just det, glömde ju berätta att igår när vi skulle handla så fungerade inte mitt kort att betala med,
jag fick lite smått panik , vafan var detta ?
Jag hade ju precis innan kollat kontot & pengar fanns det ju , så var vad problemet?
Tack & lov för vi hade pengar kontant också , för sen när jag skulle testa i automaten utanför ,
tog idiotmaskinen mitt kort  , "På begäran" , WHAT ?
Fick ett mindre frispel & undra vad detta var , jag hade slagit rätt kod , hade pengar på kontot .
Väl hemma skulle vi ringa , men då var det stängt så jag skicka iväg ett mail & fick svar tillbaka
att det är kortet som gått ut & nytt på väg hem .
Ja men tjena , kan man inte förvarna lite innan ?
Men fick svar iallfall & det är ju huvudsaken , men irriterad är jag fortfarande,
för det finns ingen handelsbanken i Åstorp så för att få ut några pengar får man åka till Hbg ,
men jag kom på en smart lösning , för över det vi vill ha ut till morsan & dom , så får dom ta ut dom .
Smidigare så !

Sen kom papprena från försäkringskassan idag , dom är rent av effektiva eftersom vi pratade igår !
Får traska upp till jöbb imorgon & lämna det så någon kan fylla i det som ska in.
Min läkare fick också brev till sig ( fick en kopia) tydligen är det inte bara jag som anser att han
är lite knepig eftersom det inte satts in någon typ av behandling som många andra läkare gör,
exempelvis varm bad , sjukgymnastik mm .
Utan han har ju bara låtit det vara & frågat mig vad man kan göra om inte vila hjälper.
Men måtte gubben inte strula till det mer nu för då dröjer det ännu längre tid innan jag får pengarna .
Känns surt för denna månaden kommer det inte in ett öre från "mig" så att säga , vi fixar väl det ändå,
men ganska mycket kör ihop sig , vi hade en del extra utgifter & lite annat vi hade behövt lägga pengar på
men det får vi nog skippa rätt rejält känns det som , men jag ska inte måla fan på väggen försen vi vet ;)









BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?