Så var det återigen Torsdag.

Godmorgon !
Precis slängt i mig lite frukost bestående av "Yoggi Yangster" ,
dom har ju ändrat skiten så det är lite små äckliga bitar i .
Ja , jag är som en 3 åring & vägrar äta youghurt med bitar i , det är vidrigt :P
Ska fixa lite musik & sen ska jag ta ett ryck i att städa för igår blev det noll gjort.
Jag måste försöka iallfall , fast idag är en sån hemsk dag egentligen .
Annars så ska jag invänta besked från kära bror , om han får tummarna ur röven vill säga ;)


Någon som såg dokumentären på 3:an igår , om två 17 åringar som ville operera sig?
En ville fettsuga sig , henne hade jag velat slå på käften & bett henne vakna upp ,
snacka om att vara totalt omogen , för att resonera att en fettsugning är bättre & snabbare än
att ens ge hård träning & ändra kosten är sinnesjukt.
Med tanke på riskerna en operation kommer med , sen är det ju ingen garanti att man
behåller den nya kroppen om man fortsätter äta som innan .
Kan förstå hon som gjorde en , men sen samtidigt , hon hade fått barn , klart kroppen tar stryk ?!
Den tjejen som ville göra brösten , kan förstå henne tillviss del men sen kan jag tycka
att boobsen blev lite väl stora till hennes lilla kropp.
Sen kan jag tycka att om man är så säker på att en operation är det bästa alternativet,
borde man inte kunna vänta 1 år då , tills man själv kan ta det beslutet?
Dom borde jobba med sig själva & deras syn på deras kroppar än att göra en operation.
Ingen har nog varit nöjd med sig själv hela tiden , men man kan också träna bort det.
Man ska inte blint tro att ett par inlägg eller en fettsugning gör en lycklig !








Postat av: Lisa

Du har så rätt så. :) Jag och Ingo tittade på den dokumentären igår. Vi förstod tjejen som fått barn för den magen var inte fin och för att vara 19 år.. Nej, henne förstod vi, men inte den andra tjockisen. Det är bara att sätta igång och träna och äta rätt, precis som läkaren sa och hennes pappa. Skillnad om det inte hade fungerat..



Brösten.. Jag vill själv operera mina större men det där är en sjuk grej. Alltså man ska hellre lära sig att leva med sin kropp. Även om man åtgärdar det finner man något nytt som inte är bra ;D

2008-09-18 @ 12:13:59
URL: http://lising.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?