Längesedan man skrev här..

Var ett par dagar sedan jag uppdaterade så nu får jag väl ta & göra det kanske.
I Söndag var vi på Ullared & handlade kläder & julklappar, blev 3 vändor där inne
& vi fick med oss allt vi skulle ha i juklappsväg, kläder & en ryamatta + ny hemtelefon & annat
smått & gott. Hade jättekul iallfall & jag passade på att sova påvägen dit & hem en bra stund haha.
I måndags var jag på VUL & syster var med & passade lilltjejen, efteråt tog vi en fika & sen
vidare dit syster skulle på massage som tur var sov Ängla nästan hela timmen där &
sen blev det en runda till City gross innan vi hamnade här & åt & drack kaffe.
Igår blev det en lugn dag, på kvällen när jag stod & gjorde middagen lyckades Ängla
få fatt i sin tallrik & drog ner den från diskbänken innan vi hann reagera,
så jag fick skållade tår & hon fick på armen & handen.
Såg inte så farligt ut igår mer än en blåsa & att hon var röd vilket vi trodde berodde på
att vi spolat henne i kallt vatten men idag när jag tog av henne pyjamasen & vi skulle hoppa in i en dusch
såg jag att det lite mer än vi sett & fingrarna var brända dom med la jag märke till.
Så jag ringde Vårdcentralen & fick en tid en kvart senare & kan säga att det blev stress till max
eftersom det är en bit härifrån & ungen hade inga kläder på sig men jag hann precis, några minuter
försening bara men distriktsköterskan tittade på det & sa att det var bara att hålla rent & skyddat
& ge henne alvedon när hon har ont.
Skönt att det inte var värre helt enkelt, men klart det ser mycket ut på en sån liten !
Kan säga att jag var så arg på mig själv för jag inte ställde tallriken tillräckligt långt in, men
ibland är man inte mer än människa & hon mår ju bra , lite ont verkar hon ha för hon
vill inte att man kollar på hennes arm & hand men annars är hon precis som vanligt.
Hon somnade påvägen hem i vagnen så hon sover fortfarande, jag ska ringa syster
som förmodligen ska komma förbi på en kopp kaffe sen blir det plugg för hela slanten.
Imorgon ska Ängla vaccineras, är skitnervös men tror nog det ska gå bra.
Känns som det är en idiotisk risk att inte vaccinera henne & en risk vi inte är beredda att ta.
Alternativet är att låsa in oss & inte låta henne se en kotte & det känns lite överdrivet & psykiskt ohälsosamt haha.
Måste ut bland människor & leva en normal vardag så vaccineringen är nödvändig.
v. 8+4 , samma BF som innan blev inte flyttad något :)








Postat av: Sara - Alicias mamma

Vi var på ullared i lördags :)

Är du med gravid? :)

2009-12-02 @ 18:32:48
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma

Ja fy vad folk det var! När vi var klara på lördagen var det kö i enda fram till parkeringen :O

Längsta kö jag någonsin sett! haha!



Vad roligt grattis! Själv är jag i vecka 28 :)

2009-12-02 @ 21:04:48
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Mother, Married &Twenty

sv: Ja det är viktigt att ha med någon vid förlossningen som man är trygg med och som lättar upp stämningen lite - det gör ju knappast någon okänd barnmorska som ska vara tyst och tillbakadragen liksom.

2009-12-02 @ 23:49:17
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hur mycket kan du om Ullared? :)

http://omtvserier.se/quiz/ullared.php

2009-12-03 @ 19:27:35
URL: http://omtvserier.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?