Första Teddy besöket.

Ja idag 8.30 befann vi oss på teddy mottagningen ,
sköterskan E var jättetrevlig & Ängla var lätt flörtad & log hela tiden .
Gick igenom lite grejer , svara på frågor.
Vägde & mätte henne , hon har gått ner 10 gr från i måndags men det är ju inget att hänga upp sig på ,
så hon väger 5980 gr & är hela 64 cm lång , vill säga att hon växt 3 cm på 3 veckor , inte dåligt ;)
Sen skulle det tas blodprov , hon prova att sticka i armvecket men det kom inte tillräckligt med blod,
så det fick bli stick i fingret.
Själva sticket sket hon i men när E skulle "skrapa" blodet ner i röret gjorde det nog lite ont.
Hon skrek & var arg som bara den & det förstår jag , för det gör förbannat ont när man ska skrapa
röret mot fingertoppen i hundra år.
Efter somnade hon gott i min famn  .
Hon fick även en jättesöt nalle , fanns ett par stycken att välja mellan men denna var perfekt :)
(Bilden är dålig men det är en bild iallfall)


När vi kom hem sov hon fortfarande & gjorde det till kl. 13 ungefär , då åt hon enormt mycket .
Vi passa på att äta frukost när vi kom hem , la oss & sov vi med .
Haha lata jävlar man kan vara ;)
Men älsk jobbar ju kväll/natt så han behöver sömnen & jag var ju rent övertrött av att sova så få timmar.

Var hos mamma & c/o igår , så vi var hemma lite efter 12 igår kväll , sen tar det ju en stund innan man somnar.
Men var jättemysigt att vara hos sina päron en kväll , istället för att sitta hemma ;)

Nu ska jag läsa ikapp bloggarna jag följer, ha det bra så länge !








Postat av: Lisa

Nawh, lilla pluttan! :) filma henne någongång när hon är arg vet jag, haha :D



Fin nalle också ;)

2009-02-18 @ 16:05:44
URL: http://lising.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?