I need you to know.




På Måndag börjar mitt nya liv , iallfall med mat & vikt .
Jag har ju som sagt bestäm mig för att börja kalorier och kommer äta för 1300 kcal per dag.
Är så förbannat trött på vad spegelbilden visar mig , så förbannad trött på att inte bry mig om hur jag ser ut.
Trött på att lata mig , förvänta mig att allt ska gå av sig själv som förr .
Nu har jag nått min gräns .
Har varit slö & hemsk i 7½ mån , nu får det liksom vara nog .
Nu har jag provat på att vara en tjockis ett tag & jag kan inte påstå att jag trivs med det för en sekund.
Ångest är nog det bästa ordet att beskriva hur jag känner när jag ser på mig själv.

Kan låta helt sinnessjuk för vissa men jag klarar inte av detta mer.
Jag har haft ett sjukt förhållande till mat förr & därför har jag tvekat & inte vågat ta tag i vikten heller
i rädsla att mitt gamla mönster ska träda in & jag ska bli fantatisk.
Nu har jag hittat ett sätt som verkar vara perfekt , en stabil & hälsosam viktminsknings plan som
kommer skötas till punkt & prickar förhoppningsvis.
Det finns inget att förlora än att försöka eller hur ?
Jag kommer absolut inte sluta unna mig något onyttigt imellanåt men det ska vara sällan.
Varför ska jag äta sånt jag får enorm jävla ångest av egentligen ?
Jag vinner absolut inget på det , jag mår bara ännu sämre & min kropp mår bättre av
att jag äter bra mat & rör på mig regelbundet .

Första dagarna kanske blir jobbigt just för jag måste lära mig att äta på
regelbundna tider & ofta , men det är något man ta.
Ingenting kommer gratis & ibland får man ta den långa & hårda vägen för att nå sitt mål.

Ska försöka skriva matdagbok på bloggen , (den låsta som kommer låsas upp & uppdateras haha.)
Mitt första delmål är 5 kg .

Jag är taggad & bestämd , jag ska klara detta !










Postat av: Linn

Wow! så jävla duktigt av dig. Jag vet vad du menar med att inte gilla spegelbilden. Jag ls på mig många kg under graviditeten! Får man hänga med i viktnedgången?;)

2009-06-14 @ 00:25:20
Postat av: Lisa

Klart du klarar det ;) synd att vi inte ska göra det samtidigt bara, haha :P

2009-06-14 @ 10:15:58
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: carolin

jag förstår dig. jag gick också upp en massa gick upp 15kg extra under graviditeten och tivdes jätte bra med min kropp men nu fyfan så i söndags började "mitt nya liv" ska inte alls äta godis eller ngt gått på ca 2 månader för det tar ett tag att få sockerberoendet att försvinna sen är det nyttigmat &motion ^^ man kan ju inte va tjock föralltid liksom speciellt inte om man inte trivs med det. hehe

2009-06-15 @ 10:40:18
URL: http://cna.blogg.se/
Postat av: imberpluvia

Jag också!!!!

2009-06-16 @ 01:52:23
URL: http://imberpluvia.se

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?