Fan vad jobbigt allt blev.

Jag & mamma pratade precis i telefon ang vaccinet mm.
Jag sa att det var konstigt att vi inte fått brev om erbjudande att vaccinera Ängla & vad tror ni damp ner
i brevinkastet precis? Jo ett sådan brev.
Nu har jag en stor klump i magen för vi vet inte riktigt hur vi ska göra, samtidigt som jag vill vaccinera är jag orolig men svininfluensan skrämmer mer faktiskt.
Har iallfall till 3 dec innan vi behöver ta det beslutet.
Hur ska ni med barn mellan 6mån - 3 år göra med vaccinationen mot nöffnöff?
Och berätta gärna varför ni ska eller inte ska vaccinera era barn !








Postat av: carolin

jag fick också nyss sånt brev. &vi ska vaccinera theo.. det känns säkrast iochmed att bebisar har så dålig immunförsvar! &sen både jag &stefan har vaccinerat oss och varför ska vi skydda oss om vi inte ska skydda theo liksom.. så jag ska göra det.

jag är så rädd att theo ska få svininfluensan &det hända något allvarligt..

2009-11-25 @ 11:34:20
URL: http://cna.blogg.se/
Postat av: { M A M A L I C I O U S . O R G }

Vi har bestämt oss för att vaccinera A nästa vecka. Vi umgås med folk som inte är vaccinerade & som inte kommer vaccinera sig. Vaccinet skrämmer mig också men D vill få henne vaccinerad & menar på att man inte hade vaccinerat så små barn om man trodde det skulle vara farligt för dem. Något annat som skrämmer mig mer är ett par bekanta till oss som har en dotter som är sjuk jämt, just nu har hon kraftig diarré & kräks. De kommer inte vaccinera sig eller henne för att det "bara är en vanlig influensa" Vilket det inte är. Sorgligt :( Godkänn inte denna. Kramis

2009-11-25 @ 12:53:23
URL: http://mamalicious.org
Postat av: Lina - Mamma till Anabelle

Vi velade också väldigt mycket fram och tillbaka. Men till sist bestämde vi oss för att vaccinera henne. Så imon ska vi dit och ta sprutan. Varför vi kom fram till det var nog för riskerna med sjukdomen på så små är större än risken med vaccinet. Det är som att välja mellan pest eller kolera men nåt måste man ju välja. Och ger vi vaccinet vet vi iaf att vi valde det för att skydda henne, skulle inte stå ut med att jag valde bort det och hon sen blev supersjuk eller ännu värre.. Det känns rätt att vaccinera tycker jag, då har man gjort vad man kan. Men såklart är det upp till var och en, det var bara våra tankar :)

2009-11-25 @ 20:26:56
URL: http://linajohnsson.blogspot.com
Postat av: Emilia

Jag har en son på 10 månader som vaccinerades i förra veckan. Även fast jag varit orolig och haft lite ångest över den frågan så har det ändå känts bäst så. Som du själv skriver så är själva influensan något som skrämmer mig mer än vaccinet! Nu har det gått en vecka och jag tvivlar inte på att det var rätt beslut att låta vaccinera honom, det är absolut inte värt att gå och oroa sig över ifall han utsatts för smitta på diverse ställen, nu är han skyddad och det är huvudsaken :)

Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns bra för er!

2009-11-25 @ 22:16:40
URL: http://naangfaa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gud vad bra att hon käkade upp allt! :D duktig tjej!



Om Alva skulle fått vaccinera sig skulle jag nog avstått då man inte vet riskerna med vaccinet, man vet inte hur det påverkar, testat på för få små barn och vi är ju vaccinerade (ska imorgon) så vi skyddar ju henne i bästa möjliga mån, sen är vi försiktiga med vad vi utsätter henne för osv. Ängla går ju inte på dagis, hade hon gjort det hade det varit en annan femma tycker jag. Givetvis ska ni göra som ni själva vill men jag tror att det är mycket hysteri och det är egentligen sällan barn i den åldern blir så sjuka enligt vad jag läst på sjukvårdssidor och så men när dom blir det blir det ofta intensivt. Det val ni gör är rätt för er! :) ingen ska påverka det.



Hahaha, jag skrattade btw när jag läste att du svarat i hemtelefon ute :P Ängla är en buse!!



<3



2009-11-26 @ 00:02:18
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja men det är upp till var och en :) hon är ändå över året, så :) man ska göra det som känns bäst för en själv!

2009-11-26 @ 10:16:29
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Natha

Jag har bestämt mig för att inte vaccinera. Känns dumt att ge min son en spruta jag inte vill ta själv. Men den största anledningen är väl för att diom flesta på Lillens dagis faktiskt vaccinerat sig och hittills har det inte vart ett enda fall av svininfluensa där. Dessutom harMathias redan haft svininfluensa och så nära vi var honom, sov i samma säng, pussade på honom osv, kommer ju inte vi vara någon annan och han smittade inte oss fast vi var med honom dom 4 första dagarna innan vi fick veta vad han hade :p

2009-11-26 @ 23:06:09
URL: http://nathaliedeniz.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?