När fan försvann rätten att göra & tycka som man vill?

Jag är så trött på människor just idag .
Jag blir så förbannat trött på att folk har så lite repekt i kroppen att dom inte bara låter
andra göra vad som känns bäst för dom & ha dom åsikter dom har.
Varför måste man kränka & läxa upp för någon annan inte delar ens åsikter?

Speciellt när det kommer till föräldrar , jävlar vad illa mammor bete sig illa mot varandra,
läxa upp istället för att ge råd, inte acceptera att man gör på olika sätt mm .
Jag har själv varit med om detta vilket gjorde att jag kokade , INGEN ska tala om för mig hur
jag gör med min dotter. Sen har jag varit med om att det diskuteras hurvida man köper en viss välling
eller viss gröt & tack & lov har jag lärt mig att knipa mun när jag väl behöver för annars hade
jag nog gett personen i fråga en avhyvling som heter duga.

Nu ser jag hur folk går på min vän Lisa att hon gör så fel att ha sin dotter i deras säng bara för
det kom en ny studie häromdagen, ja men precis som alltid annars så ändras allt 20 gånger om & ena dagen ska dom ligga på rygg, andra på sidan & sedan mage för att sedan ligga på rygg igen.
Jag fick höra att det var BRA att Ängla sov med oss, det var en trygghet för henne & bra för anknytningen.
Såvida man inte delar täcke med barnet såklart.
Allvarligt talat tycker jag det är så respektlöst att ifrågasätta en nybliven mamma som gör det hon känner är bäst för dom & påstå att hon riskerar livet på sitt barn!
Seriöst , har folk väldigt lite att göra eller behöver dom hävda sig bara?


Nu håller mitt virusprogram att explodera haha.
Så nu måste jag nog starta om datorn så den får en virussökning.
Ev. skriver jag klar inlägget senare om datorn överlever!








Postat av: jakobine

Har precis börjat följa bloggen din! Bra för mig ;)

Fantatiskt bra skrivet!

2009-10-22 @ 02:31:32
URL: http://jakobin.devote.se
Postat av: Sicka

Ja visst är det tråkigt med folk som lägger sig i!??! Jag har blivit bannad av min svärmor sen min son föddes, för jag hade honom sovande emellan oss...Vareviga dag frågade hon "Sover han i sin säng än??!?" NÄÄÄ... Man får ju olika bud från alla MVC och BVC, och ena dagen får man cancer av ditten medans det är nyttigt dagen efter...man blir ju helnipprig om man ska läsa all skit som publiceras!

Tack för bra blogg :)

2009-10-22 @ 08:25:05
URL: http://sicka.blogg.se/
Postat av: Natha

Läste du den där artikeln själv? Det stod att det visat sig att hälften av alla plötsliga spädbarnsdödar inträffar när dom sover med föräldrar. HÄLFTEN! xD vad fan har dom bevisat?:P Inte ett jävla piss ;)

2009-10-22 @ 21:56:28
URL: http://nathaliedeniz.blogg.se/
Postat av: Zara

Gud va jag känner igen mig xD folk klagar alltid på oss för att vi "FORTFARANDE" har kajl sovandes inne hos oss o inte i hans rum, man gör som man själv vill.. Ingen ska ju tala om för en hur man ska göra, man ska lära sig själv o göra som man vill, man ber ju om råd om man vill ha hjälp^^

2009-10-23 @ 22:47:44
URL: http://harskrivsomdetmesta.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej min kära dotter :)

alla ni 4 barn har sovit i vår säng hur ofta o länge ni velat och det ska barn få lov till så länge alla e nöjda med det ;) lyssna på hjärtat och se vad era barn behöver då blir det alltid bäst

vissa barn vill inte sova hos föräldrarna o vissa har större behov av det så känn efter o se på barnet:) förut var det sååå vanligt och se bara i andra länder där är det hur vanligt som helst för att de anser att det är tryggt för barnet ! så var nära o gå efter det som funkar för er :))

älskar dig

puss mamma

2009-10-30 @ 21:42:08

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?