Vi har fått en städerska !




Idag har vi handlat presenter till Snoris blev lite smått & gott sen blev det en vända
på IKEA för smågrejer och sen gick vi in på Väla & åt på Blå tuppen.
Maten var suverän måste jag säga, första gången jag åt där men det var en höjare & det
lär bli fler gånger faktiskt. Sprang in på HM & handla en ny mössa till Ängla & dumt nog tog vi en vit
så det kommer nog behövas köpa ännu en mössa om bara ett tag ;)

När vi kom hem så lyckades Ängla trilla platt fall med munnen i golvet & självklart med nappen
& när jag satte mig för att trösta henne såg jag hur blodig hon var, det pissa blod ur tandköttet på henne bara att ge henne ett fryst paket lax så hon lugnade sig & blödandet likaså.
Såg riktigt äckligt ut för det blev som en blodutjutning i tandkötten men Ängla var glad & lekte efter 5 minuter.
Ringde sjukvårdsupplysningen och vi skulle ringa tandläkaren på Måndag så dom får kolla.
Ängla är så oförsiktig & väldigt orädd av sig & det är väl på gott & ont.
Men idag var det fan i mig läskigt, annars brukar jag vara lugn när hon slår sig så hon faktiskt reagerar.

Efteråt så fick hon iallfall tjuvstarta med ett paket som var ett städkit men lite allt möjligt & hon älskade det.
Hon är väldigt glad för att sopa & torka av så varför inte ?
Jag är medveten om att sånt oftast är för äldre barn men det hindrar inte mig.
Lite utmaningar är bra för utvecklandet !
Men hon kan sopa & hon kan torka så det blev jätte uppskattat & så var det ju ett litet förkläde med :D
Vi tog bort en diskborde, två svampar & moppen för det var skumgummi & det är lätt att hon
käkar på & det vill man ju inte riktigt.

Skulle egentligen träffat vår andra familj haha såklart pratar jag om Chornelya, Niclas & NovaLee men eftersom både man & dotter somnade så tar vi det imorgon.
Jag halv sover i stort sett & kunde lagt mig vid 8 när Ängla la sig.
Kan iallfall garantera att det inte blir en sen kväll idag.









Postat av: Therése

De ser så illa ut när de blir i munnen.. vet alla gånger Linnea dundrat i golv och stolar. Ser mkt värre ut än de är. Hoppas allt går bra =)

2009-10-24 @ 23:42:36
URL: http://tstruwe.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha, nawh, vad sött :D Ängla städar! Vad skönt att hon inte slog sig för illa :) att allt gick bra!

2009-10-25 @ 19:15:39
URL: http://lising.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?