Lista om graviditeten & förlossningen

Gravditeten
Vilka var dina favoritkläder? : Jeans & tunnika  
Vad var din/dina favoriträtter? : Varierat lite.
Vad var dina/din favoritdryck? : Vatten & cola. 
Vad tyckte du inte om? : Massor
Var det någon favoriträtt som ändrades? :  Nej inte vad jag kan komma ihåg.
Vad var du mest sugen på? : Frukt.
Hade du halsbränna? : Ja
Hade du foglossning? : Ja, hela tiden eftersom den inte försvann efter graviditeten med Ängla. 
Hade du sammandragningar? : Knappt.
Mådde du illa? : JA KONSTAT !
Vilken sovställning var bäst? :
 Var glad om jag kunde sova :P 
När var din BF dag? : 4 juli 2010
Gick du över tiden? : Nej , men det kändes nästan så :P
Hur mycket gick du upp i vikt? :  15 kg.
Hade du mycket vätska i kroppen? : Ja.
Hur var ditt psyke? : Det var nog inte så bra.
Gnällde/klagade du? : Ja varje jävla dag.
Vad trodde du det var för kön? : En flicka.
Visste du vad det var för kön? : Ja , fick veta på RUL att det var en liten pojk :)
Hur låg ditt SF mått? : Normal kurvan.
Var du rädd för något? : Att gå över tiden.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? : Lika bra som sist .
Hur ser du på graviditeten idag? : Ett rent hevlete men självklart värt det !

Förlossningen 
När började din förlossning? : 4 Juli
Hur började den? : Vaknade av lite små värkar på morgonen.
När åkte du/ni in till förlossningen? : KL. 11 var vi inne på förlossningen.
Varför? : Värkarna började kännas mer & mer .
Vem/vilka åkte du in med? :  Danne.
Fick du/ni åka hem igen? : Nej.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? : Helsingborgslassaret
Hur mycket var du öppen när ni kom in? : 5-6 cm 
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? : Jag drog lustgas & hade party party , dansade & garvade & yrande runt som en galen människa när värkarna kom eller stod jag som en apatisk människa & masserade mig själv mm. Gnällde att vi åkte in för det var drygt & ligga där :P
Vilka/vilken var med under förlossningen? : Daniel , en bm & en undersköterska.
Tog du nått smärtstillande? : Lustgas
Grät du? : Japp under krystningen grät jag nog en skvätt & efteråt såklart ;)
Vad tyckte du var jobbigast? : Att det tog "lång tid" & att värkarna satt mycket i ryggen & höfterna.
Var du rädd för något? : Nej inte direkt , att spricka oroade mig .
Hur lång tid tog det? : 3 timmar & 15 min från att vi kom upp på förlossningen.
Hur ser du på förlossningen idag? : Hade skitroligt & det är världens häftigaste man kan vara med om :) 

Barnet 
Vad blev det för kön?: En pojk.
Hur mycket vägde barnet? : 3450 gram. 
Hur lång var barnet? : 52 cm. 
Vad var huvudomfången? : 35 cm?
Hur mådde barnet? : Utmärkt.










BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?