Njuter ute på balkongen ...

Jaha , nu kanske man ska skriva lite mer .
Den senaste veckan har det varit full rulle hela tiden kan man säga .

Vi var ju på Familje BB till Tisdagen eftersom lillen hade blåsljud som läkaren ville kolla igen dagen efter & det var kvar så vi fick gå & göra 3 undersökningar, röngten, syresättning & ekg på honom.
Sen satt vi & väntade i evigheter ( kändes det som ) för att få klartecken att åka hem .
Vi ska få en tid för ultraljud hemskickad inom 3 mån, oroar oss inte det minsta, båda mina småsyskon, Ängla mfl har ju haft blåsljud som är helt ofarliga & Kelian mår ju bra så .

Kan ju skriva lite om Änglas reaktion på lillebrosan , när han föddes kom hon upp hälsade på direkt när vi blev flyttade till Familje BB , hon var så glad så & jag bölade som en gris när hon kom haha.
Hon var nyfiken & glad över bebisen haha.
Dagen efter kom dom igen & då var hon lite mer avvakande/ointresserad & även mot mig vilket högg rejält i hjärtat på mig .
Men på Tisdagen när vi kom till mina föräldrar var hon överlycklig & nyfiken på lillebror.
Första kvällen vaknade hon för Kelian skrek då skulle hon minsann inte sova utan skulle klappa lillebror & natta honom , så fort han gjorde ett ljud slängde hon sig över mig & skulle trösta brosan :)

Sen har det faktiskt gått väldigt bra, har varit någon enstaka gång hon varit lite hårdhänt men ingen skada skedd . Dock är hon väldigt upp & ner mot mig , hon kan vara helt anti mig ena sekunden för att sedan komma & gosa hos mig . Med alla hormoner som virrar runt i kroppen just nu så känns det jobbigt för min del & jag har gråtit floder för hon inte vill veta av mig mellan varven .
Idag har hon varit väldigt mammig mot vanliga fall , hon är & har alltid varit pappas tjej & det
har aldrig rört mig ryggen som nu men som sagt , hormonerna spelar nog en stor roll i det hela .

Annars har vi inte varit hemma mycket, varit hos svärmor & mina päron en hel del.
Jag mår oförskämt bra för att precis fått barn & i min värld känns det som det var hundra år sen redan kroppsmässigt förutom mina höfter & rygg då vill säga ;)
Hade jag kunnat hade jag ställt mig på gymmet men jag får nog hejda mig lite haha.

Igår vägde jag mig , har iallfall gått ner 10 kg & det är jag väl nöjd med, 5 kg kvar till inskrivningsvikten sen är det dom där överflödiga från förra graviditeten som ska bort bara men denna gången känner jag ingen stress överhuvudtaget faktiskt , skönt det.

Jaha annars , jag är lycklig som tusan .
Kelian är lik sin syster & sover hela nätterna så här behövs det inte ammas mitt i nätterna utan tidigast har nog varit kl. 5 . Enda "jobbiga" är att han vissa kvällar blir för ivrig & kan inte ta bröstet trots att det går bra hela dagarna & att han att sugbehov som heter duga & vägrar ta nappen så igår fick mitt finger agera napp 3 timmar :P Sen är han glupsk när han äter så han sväljer en hel del luft vilket leder till magknip.
Men det är väl såhär bebisar ska vara eller ? Lite jobb ska man få ha .

Nej nu har jag skrivit ett på tok för långt inlägg & inget minneskort i dator så några bilder blir det inte men nu har jag skrivit kortfattat lite om hur det varit sedan lillebror kom :)









Postat av: LISA

Jag förstår att det känns jobbigt med Ängla men det släpper nog snart :) allt är ju så nytt och som du själv skriver en stor omställning för henne att du helt plötsligt har en annan bebbe i famnen :P men hon vänjer sig, sötnosen! :) hon får lära lillebror massa saker ^^



Ni är en fin familj :) skönt att amningen går bra också!



Kramar!

2010-07-13 @ 12:16:57
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Familjen Korb ♡ Tvåbarnsmamma

hihi men visst är det en skön känsla när trycket och ilandet sugs ut?



Skönt att allt går bra!

Trist med Ängla med det går nog över, hon behöver nog tid.

Krama

2010-07-16 @ 11:23:34
URL: http://salkert.se

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?