Ett lyckat läkarbesök .

Igår var jag hos BM & då pratade vi om min foglossning mm & då brast det helt för mig ,
jag är inte den som bölar i första taget men då rann tårarna som tusan .
Min foglossning är så pass jävlig att jag inte klarar mig själv direkt , behöver hjälp med det mesta
& att ta hand om Ängla är omöjligt , höfterna gör att jag håller på att säcka ihop mellan varven & gå är inte det lättaste helt enkelt , så allt känns förbannat jobbigt & BM sa att en igångsättning förmodligen inte kommer vara något att diskutera eftersom lillen mår bra därinne men jag kunde få en läkartid .

Så idag var jag & Danne hos läkaren, hon var underbar & kan säga att det är den bästa jag träffat som gravid.
Hon tog mig på allvar & såg hur ont jag hade, var lyhörd & kom med bra alternativ.
Hon pratade om att man kunde lägga in mig för avlastning & smärtlindring men för vår del räcker det med att Danne kan vara hemma & ha hand om Ängla & mig om man säger & det löstes med en sjukskrivning.
Vi diskuterade igångsättning & det var inget hon rekommenderade eftersom det är innebär risk för att det ska bli utdraget , sluta med kejsarsnitt eller sugklocka mm så kunde man undvika det så var det bra .
Så hon sa att hon skulle känna på livmodertappen & så skulle vi ta det därifrån & kunde hon så skulle hon göra en hinnsvepning. Var öppen ca 1-1½ cm & hade liten kant kvar men hon gjorde en ordentligt hinnsvepning iallfall sa hon haha . Gjorde inte det minsta ont , bara jäkligt obehagligt faktiskt så vi får se om det ger något har lite molnvärk .
Fick även citadon utskrivet som smärtlindring & sen bestämmde vi att om det blir ännu jobbigare & jag känner att det inte går längre skulle jag träffa en läkare på sjukhuset för att diskutera igångsättning & helst vill dom att man ska ha gått 38 fulla veckor för barnet skull.
Men ska till BM på Måndag igen så har det inte satt igång till dess så ska det göras en hinnsvepning till .

Kändes väldigt bra att gå därifrån , mest för jag inte behövde sitta & försvara & bråka för att få hjälp utan hon själv förklarade vad som kunde göras & hon gjorde det hon kunde idag för mig vilket jag är tacksam för.
Jag gick därifrån med lättnad helt enkelt.

Vi får se hur det artar sig , nu blir det vila & smärtlindra & hoppas förlossningen sätts igång av sig själv så fort som möjligt :)











BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?