TEDDY besök .

Idag var det dags för Teddy besök , dock hade jag med min gravida hjärna läst fel tid eller vad det bara önsketänkande för tiden var samma som hos BM men jag läste nog lite snabbt & tog det för att vara 1 timma senare haha men sköterskan vi har var snäll nog & ta in oss ändå så det var inte förgäves vi åkt dit.

Var det vanliga med frågor och lite så , dock hade jag helt glömt bort att göra matdagbok så det ska göras i veckan istället så får vi skicka in i efterhand.
Ängla gick runt & lekte & sen när det var ett annat barn som skulle ta blodprov så försökte vi hålla henne inne på rummet för att hon inte skulle bli allt för uppskrämd för vad dom väntade .

Hon började gråta redan när vi skulle ta vikt & längd, hon avskyr det verkligen .
Men denna gången var längden mer ok i mina ögon för jag tror inte det blev rätt på BVC sist för dom
har så bråttom och att hon inte skulle växt alls hade jag svårt att tro med tanke på att kläderna inte sitter som innan ;) 85 cm & 10,4 kg så hon har ökat i båda vikt och längd sedan BVC mätningen men längden tror jag var samma för jag tyckte det såg ut som mer än 82 cm då . Men positivt med vikten iallfall , måste vara hennes "min sista måltids ätning" igår ( Ängla är dålig på att äta som tidigare nämn men igår åt hon middag som hon aldrig mer skulle få mat och så mycket har aldrig någonsin ätit så vi satt med hakorna i bordet haha)

Efter vikt & längd var det dags för dagens andra helvete , blodprovet .
Hon satt lugnt fram till dess att dom satte remmen kring armen & höll fast den .
Hon var så ledsen och arg och rent av panikslagen , varm som tusan blir hon också
och spänner sig enormt mycket och stretar emot så det blir ju en liten match att få ut blod och
lyckas hålla henne stilla. Så det slutade med att blodkärlet sprack så hon fick sig ett mindre fint blåmärke efteråt.
Plåster på och sen tog det en liten stund innan hon lugnade ner sig helt , sen ville hon minnsann inte hem utan skulle stå & leka med tågbanan istället sötnosen :)

Hemma när det var dags för bad så tog älsk av henne tröjan , få fick hon återigen syn på plåstret & började gråta tills jag tog av det , sen var allt bra igen .
Hon har sett det litegrann under dagen men dragit ner ärmen så har hon lugnat sig .

Vår dotter har plåsterfobi helt enkelt,  det är bland det värsta för henne .
Brukar det inte vara tvärtom ? ;)

Proverna från sist såg bra ut så det var skönt .
När vi var klara fick hon ett par strumpor med TEDDY märket på.

Nästa gång blir först i Aug. så vi hinner landa lite när det lille har kommit & så .










BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?