BVC besöket igår.


Igår var vi på BVC besök för vikt & längd.
Nu väger lilleman 6,1 kg & är 63 cm lång .
Längden blev troligen fel sist eftersom han inte ökat så mycket & det var läkaren som mätte sist så.
Jag trodde minsann vår son var en liten dunderklump men enligt kurvan så ligger han under medel ,
hade svårt att fatta det med tanke på hur stor han är :)
Han följer iallfall sin kurva superbra & det är skönt .
Hon trodde även det är tänder på g för han är svullen i tandköttet & glansig i ögonen
& har varit rejält gnällig de senaste dagarna.
Är nog huggtanden i överkäken som blir hans första precis som för Ängla haha.
Vi pratade en massa i vanlig ordning & jag är så glad att hon är som hon är , för hon är toppen !

Iförrgår började vi även med gröt , sinlac som den heter , han fick lite mangopure på
men han var väldigt skeptisk om man säger som så & fattade inte vart han skulle göra av maten .
Men Ängla åt upp hela den lilla bruken med mangopure & den portionen gröt jag gjort till Kelian
så det var kors i taket .










Postat av: Emelie- 2 barnsmamma<3

Min dotter är också skeptiskt mot sinlac. Prova Enago äppel eller banangröt istället, mycket godare:)

2010-10-27 @ 11:29:19
URL: http://emeliiewallin.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?