När man ska försöka sortera tusen tankar.

Jag försöker göra min lilla läxa som jag fick sist jag träffa min terapuet , att försöka sotera lite tankar.
Att skriva ner dom efter hand & försöka se vad som är viktigt att ta itu med just nu . 
Hon är så enormt bra & jag går alltid därifrån med ett lugn i kroppen för hon kan på någotvis få mig att tänka lite annorlunda & inte vara så hård mot mig själv. 
Jag är så tacksam att jag fick henne , för jag har inga direkt goda erfarenheter av just terapi men någon gång ska man väl ha tur . 
Man får ett annat perspektiv på saker & ting när man har någon att bolla tankarna med som man inte riktigt gör med sina nåra & kära . Då är det skönt med en utomstående som kan flika in med lite bra grejer :)

Men iallfall  . . . 
Hur fasen ska man lyckas sotera allt , jag försöker ta mig tid att sätta mig ner med block & penna i högsta hugg för att kunna skriva ner allt som rör sig i huvudet eller en liten del i taget. 
Men allt låser sig för allt vill ut samtidigt & det är ju inte möjligt.

Jag måste försöka sluta stressa upp mig för minsta lilla sak för jag kan ju ligga flera månader framåt & grubbla på saker jag inte kan göra något med nu , det slukar bara onödigt mycket energi . 

Jag provade Mindfullness , jag gick 4 gånger av 10 tror jag det var. 
Det gav mer stress & ångest tyvärr men just då var jag inte mottaglig så jag blev mest irriterad
av att man skulle fokusera på ex. fötterna. Då tänkte jag bara; Vad fan hjälper det att fokusera på mina kroppsdelar mot min ångest & stress??
Nu kan jag utnyttja lite av det jag lärde mig där , att försöka fokusera i nuet & släppa allt annat & 
bara tänka på en sak . 

Men det vill inte riktigt funka nu när jag ska skriva ut tankarna på ett blankt papper. 
Bara att fortsättta försöka .
Jag ska även skriva upp listor över vad jag ska göra , vad som är väsentligt och sånt som kan vänta.
När jag väl sätter igång att tänka på alla måsten stänger min stackars hjärna av så nu ska jag försöka sammarbeta med min kropp & själ & acceptera hur det är just nu , jag kan inte göra allt jag vill . . . än !
Ju mer jag strider mot mig själv , desto svårare blir det att bli helt bra . 
Så nu är det färdig bråkat & nu ska jag ta mina små steg & ge mig en klapp på axeln för det går framåt åtminstone :)









Postat av: Johan

Hej!



Vi på Rakebacklovers är intresserade av att köpa ett inlägg på din blogg.

Inlägget kommer vara cirka 150 ord långt och handla om gambling.

Vi kommer vilja länka till 4 sidor på 4 olika nyckelord.



Är du intresserad?

Svara på detta mailet så får du inlägget och länkarna.



Vi betalar dig 300kr för 5 minuters arbete.



[email protected]



(detta är inte spam)

2011-12-12 @ 15:29:16

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?