Alla måsten , var är pausknappen ?

Jag håller på att hitta balansen att klara av att sänka mina egna krav på mig själv .
Jag har så mycket jag vill göra men jag är långt ifrån bra så kraften lyser med sin frånvaro .
Det enda jag kan göra är att försöka skynda långsamt , försöka strukturera upp mina planer för man kan inte göra allt på en dag även om jag gärna vill inbilla mig det .
Det räcker egentligen med väldigt lite för att jag blir slutkörd , så på någotvis ska jag portionera ut min energi över dagen så jag inte blir liggandes i sängen halva dagen för jag aldrig lär mig.
Idag har inneburit hämta medicin , ett ont måste samt handla lite .
Planen var att baka en jäkla massa kakor , jag får dille på att baka .
Vet inte om jag försöker kompensera all tid jag känt mig handlingsförlamad så det blir lite terapi i sig att baka & laga mat ;)
Men än så länge har jag inte hunnit baka men tänkte göra något litet i kväll .
Just nu går mitt mående som en jäkla berg o dalbana & det är så frustrerande för jag vill bara bli bra igen !

Jaha , inget jätteglatt inlägg men sånt får ni stå ut men för detta är en liten ventil för min del .









Postat av: Veronica, mamma till Nim & mini

Du fixar detta! Man behöver liksom inte vara någon jävla superwoman. Det räcker med woman. En mamma för sina barn. Det är allt som krävs av dig. Resten är skitsamma. Ingen blir gladare av ett skinande rent hem, bäddade sängar, tom tvätthög osv.. Det är inte sånt som gör oss lyckliga. Det kanske underlättar lite. Men ingen dömer dig för lite skit i hörnen. Ta hand om dig och din familj. DET är viktigt. Och skit i resten av alla "måsten". Som sagt, jag vet att du klarar det. Kram till dig!

2011-11-10 @ 22:32:50
URL: http://attblifler.blogg.se/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?