Svar på kommentar !

Anya om Saknar min man !:
Bra och sova i samma säng om du vill undvika?
Med tanke på att jag är med dom konstat hela dagen , förutom någon timma igår så spelar det ingen större roll
om hon sover inne i vår säng  ?
Jag lagar deras mat vilket också är en smittorisk men ska jag låta dom skita i att få ordentligt mat då;)
Oavsett om hon sover hos mig eller inte så är risken lika stor att hon blivit smittad.

"Vinterkräksjukan smittar från och med inkubationstidens start till upp till två dygn, ibland längre, efter att de har tillfrisknat. För att inte föra smittan vidare är det därför bra att stanna hemma från arbete/skola 1-2 dagar efter att du inte känner av symptom.
  • Direkt/indirekt kontakt med smittad person. Noroviruset är inte luftburet utan sprids genom till exempel dörrhandtag, toalettsitsar och liknande.
  • Genom mat som hanterats av smittad person."










BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?